تلاش یک دانشمند ایرانی برای ساخت قوی‌ترین واکسن کرونای جهان

© Photo / Twitter account of IDT Biologikaتلاش یک دانشمند ایرانی برای ساخت قوی‌ترین واکسن کرونای جهان
تلاش یک دانشمند ایرانی برای ساخت قوی‌ترین واکسن کرونای جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
اشتراک
یک دانشمند ایرانی الاصل ساکن آمریکا تلاش برای ساخت یک واکسن نوین برای مبارزه با کووید-۱۹را رهبری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، یک گروه از دانشمندان به سرپرستی دکتر "کیوان مجرد"، دانشمند ایرانی الاصل ساکن آمریکا در یک آزمایشگاه نظامی در حومه پایتخت آمریکا بی سر و صدا با دستکاری پروتئین‌ها و آزمایش روی میمون‌ها، در حال ابداع یک واکسن نوین برای مبارزه با کووید-۱۹ و همه انواع دیگر از ویروس‌های خانواده کروناویروس هستند.

اولین واکسن خوراکی جهان علیه کرونا در روسیه ساخته می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
اولین واکسن خوراکی جهان علیه کرونا در روسیه ساخته می شود

مجرد که به عنوان مدیر بیماری‌های عفونی نوظهور در موسسه تحقیقات نظامی والتر رید، سرپرستی این گروه را برعهده دارد در این خصوص اظهار داشت: ما می‌خواهیم در این نبرد پیروز شویم، اما همچنین می‌خواهیم در یک جنگ طولانی هم پیروز شویم.

این دانشمند ایرانی بیان داشت: به رغم تلاش بی‌وقفه و سرعت ما در پیشبرد این واکسن، می‌دانستیم که اولین واکسنی نخواهد بود که برای عموم عرضه می‌شود. طراحی و سپس تولید این واکسن کمی بیشتر طول می‌کشد.

وی افزود: حتی اگر ظرف یک سال پس از ظهور بیماری واکسن دریافت کنیم، صدها هزار نفر در ایالات متحده آمریکا و چند میلیون نفر در سطح جهان قبل از اینکه واکسن در دسترس قرار بگیرد، جان خود را از دست داده‌اند. ما می‌خواهیم به جایی برسیم که واکسن از قبل وجود داشته باشد. قبل از اینکه نوع بعدی، ویروس بعدی، گونه‌های جهش یافته بعدی کروناویروس‌ها ظهور کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала