ورود ناوهای روسیه به دریای سیاه در شرایط اعزام ناوشکن های آمریکا به این دریا

© Photo / Press Service of Ministry of defence of the Russian Federationورود ناوهای روسیه به دریای سیاه در شرایط اعزام ناوشکن های آمریکا به این دریا
ورود ناوهای روسیه  به دریای سیاه در شرایط اعزام  ناوشکن های آمریکا به این دریا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
اشتراک
اداره پشتیبانی اطلاعاتی ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه اعلام کرد ناوچه ها و ناوهای موشکی ونفربر این ناوگان وارد دریای سیاه شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، آنها  در چارچوب آزمایش کنترلی به آتشباری توپخانه ای در دریای سیاه خواهند پرداخت.

Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2021
پنتاگون اعزام کشتی‌های آمریکایی به دریای سیاه را امری عادی دانست

در اطلاعیه منتشره از سوی ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه آمده است: "یک گروه از ناوهای ناوگان دریای سیاه برای شلیک های توپخانه ای به دریا رفتند که در چارچوب آزمایش کنترلی نیروهای ناوگان در طول دوره آموزش زمستانی انجام می شود."

خاطرنشان می شود که ناو گروه اعزامی متشکل از ناوچه "آدمیرال ماکاروف" ، کشتی های موشک انداز  کوچک "گرایوورون" ("Graivoron") و "Vyshny Volochek" ، کشتی موشک انداز "ساموم" ، کشتی مین جمع کن "ایوان گولوبتس"  و همچنین کشتی های بزرگ نفر بر است. خدمه قبلاً برای غلبه بر میادین مین گذاری شده فرضی آموزش دیده اند.

ناوگان دریای سیاه اضافه كرد: "در دریا ، خدمه كشتی ها به آتش باری های توپخانه ای منفرد و مشترک به اهداف سطحی و هوایی می پردازند. نقش دشمن شبیه سازی شده را سپرهای هدف نیروی دریایی بازی می كنند."

علاوه بر کشتی ها ، هواپیماها و هلی کوپترهای هواپیمایی دریایی و پدافند هوایی ناوگان نیز در این رزمایش  شرکت  دارند.

اینرزمایش  مطابق با طرح سنجش میزان آمادگی نیروهای ناوگان دریای سیاه در طول دوره آموزش زمستانی در محل آموزش دریایی در آبهای دریای سیاه انجام می شود.

پیش از این، یک منبع در وزارت امور خارجه ترکیه گفته بود که واشنگتن از عبور دو ناو جنگی خود از طریق تنگه بسفر به دریای سیاه به آنکارا خبر داده است . این ناوها به نام های روزولت و دونالد کوک از 14ـ 15 آوریل تا 4 ـ 5 مه در آنجا مستقر  خواهند بود.

به گفته جان کربی، سخنگوی پنتاگون، عملیات ناوهای جنگی آمریکایی در دریای سیاه "عادی" است ، ایالات متحده این اقدامات را طبق کنوانسیون مونترو با مقامات ترکیه هماهنگ می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала