دالایی لاما: زنان باید جهان را مدیریت کنند

© Sputnik / Olga Lipichدالایی لاما: زنان باید جهان را مدیریت کنند
دالایی لاما: زنان باید جهان را مدیریت کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
اشتراک
دالایی لاما رهبر بودایی های تبت معتقد است که جهان بی خطر تر می شود اگر در بین رهبران دولت زنان بیشتری باشند برای آنکه آنها طبیعتا دلسوزترند.

به گزارش اسپوتنیک، دالایی لاما در گفتگوی آنلاین با نمایندگان برخی کشورها با موضوع « باعشق برای جهان واحد برتر» در این باره گفت: « به عقیده دانشمندان، زنان بیشتر به طبیعت خود متمرکزند. برای همین امروز برای دستیابی به صلح در کره زمین باید زنان نقش های فعال تری در جامعه داشته باشند. در جهان زنان مدیر عالی وجود دارند. اگر در بین رهبران جهان زنان بیشتری باشند، دنیای ما در صلح و امنیت بیشتری خواهد بود.»

دالایی لاما خاطر نشان کرد که در گذشته مردان جهان را می چرخاندند و زنان در یک پله پایین تر قرار داشتند. اما این تفکر قدیمی و دورافتاده است. باید این نوع تفکر را که از بالا به زنان نگاه می کند، تغییر داد. آنرا می توان توان با تکیه بر تحصیل و آموزش عوض کرد.»

به گفته ی وی مردان و زنان تفاوتی در توانایی های فکری ندارند و همه مردم از حقوق یکسان برخوردارند. ما باید وحدت را در کل بشریت ایجاد کنیم. مردان به زنان و زنان به مردان احتیاج دارند این بدان معناست که ما مساوی هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала