در آمریکا متوجه افزایش تروریسم داخلی شدند

© Sputnik / Dmitry Parshin /  مراجعه به بانک تصاویر در آمریکا متوجه تروریسم داخلی شدند
در آمریکا متوجه تروریسم داخلی شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
اشتراک
کارشناس مسائل امنیت ملی آمریکا از افزایش تروریسم داخلی در کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست پس از تجزیه و تحلیل داده های مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی به این نتیجه رسید که حوادث تروریسم داخلی در ایالات متحده جدیدا به حدی زیادی رسیده است که عمدتاً توسط برتری طلبان سفیدپوست، افراط گرایان ضد مسلمان و ضد دولت انجام می شود.

ست جونز، مدیر یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در واشنگتن و متخصص در مسائل امنیت ملی، گفت: "بیشترین نگرانی درباره تعداد بالای توطئه ها و حملات تروریستی داخلی نسبت به دهه های گذشته است." وی افزود: "برای آمریکایی ها بسیار مهم است که قبل از وخیم تر شدن تهدید، آن را درک کنند."

جونز ادامه داد: بر اساس تجزیه و تحلیل، این افزایش نشان دهنده تهدید در حال افزایش تروریسم داخلی در سال 2020 در طول 25 سال گذشته است. خاطرنشان می شود که حملات و توطئه های افراط گرایان راست به طور قابل توجهی حملات و توطئه های نیروهای چپ افراطی را تحت الشعاع قرار می دهد و همچنین منجر به مرگ بیشتر می شود. به عنوان مثال از سال 2015، افراط گرایان راست در 267 توطئه یا حمله شرکت داشتند که منجر به کشته شدن 91 نفر شد. در همان زمان حملات و توطئه های منتسب به چپ های افراطی منجر به 66 حادثه شده است که باعث کشته شدن 19 نفر گردیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала