نیویورک تایمز: اسرائیل عامل حادثه در تاسیسات هسته ای نطنز است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نیویورک تایمز: اسرائیل عامل حادثه نطنز است
نیویورک تایمز: اسرائیل عامل حادثه نطنز است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
اشتراک
نشریه نیویورک تایمز نوشت که اسرائیل عامل انفجار در تاسیسات هسته ای نطنز است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه نیویورک تایمز به نقل از یک منبع در دولت آمریکا نوشت؛ اسرائیل عامل حادثه در شبکه توزیع برق در تأسیسات هسته ای ایران در نطنز است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در بازدید از سایت نطنز زخمی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در بازدید از سایت نطنز زخمی شد

پیش از این شرکت رادیویی و تلویزیونی KAN اسرائیل با استناد به "منابع اطلاعاتی" خود اعلام کرد اسرائیل پشت حمله سایبری به تأسیسات هسته ای نطنز است و موساد در این حمله سایبری نقش داشته است.

همانطور که منبع نیویورک تایمز اشاره کرده است، داده های مربوط به این حادثه هنوز "ناقص" هستند. به گفته این روزنامه، قطعی برق در تأسیسات نطنز به دلیل انفجار با برنامه ریزی دقیق صورت گرفته است. مقامات اطلاعاتی آمریكا و اسرائیل به روزنامه اعلام کردند كه اسرائیل در این حادثه نقش داشته است.

منابع اطلاعاتی نیویورک تایمز اعلام کردند که انفجار گسترده، شبکه برق داخلی کاملا محافظت شده را که سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم زیرزمینی را تأمین می کرد را از بین برد.

این منابع همچنین اشاره می کنند که این حادثه ضربه جدی به توانایی ایران در غنی سازی اورانیوم وارد کرده است. نیویورک تایمز می نویسد، عادی سازی فعالیت تأسیسات نطنز دستکم پس از نه ماه امکان پذیر است.

مقامات اسرائیل در پاسخ به سوالات "وال استریت ژورنال" در مورد دخالت این کشور در آنچه در ایران اتفاق افتاد، خودداری کردند. سرویس مطبوعاتی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

گفتنی است که صبح روز یکشنبه، سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که در شبکه توزیع برق کارخانه غنی سازی اورانیوم در نطنز حادثه ای رخ داده است که این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است. همچنین اشاره شده که دلایل بروز این حادثه در حال بررسی است.

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران میز گفت: ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس با این تروریسم هسته ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала