گفتگوی ترکیه با دولت بایدن درباره سیستم های روسی اس-۴۰۰

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی ترکیه با دولت بایدن درباره سیستم های روسی اس-۴۰۰
گفتگوی ترکیه با دولت بایدن درباره سیستم های روسی اس-۴۰۰ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
اشتراک
سفیر ترکیه در ایالات متحده تاکید کرد: کشورش با دولت جو بایدن اختلافات دو طرف بر سر خرید سامانه‌ های دفاع هوایی روسیه موسوم به اس-۴۰۰ را بررسی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، حسن مراد مرجان سفیر جدید ترکیه در واشنگتن، بیان داشت: مسئولان دو کشور این مساله‌ را در دیدارهایی که به محض روی کار آمدن جو بایدن رئیس‌ جمهوری آمریکا انجام دادند، بررسی کردند، اما مساله هنوز پایان نیافته است.

درخواست آمریکا از ترکیه: اس 400 را فعال نکنید!  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2021
درخواست آمریکا از ترکیه: اس 400 را فعال نکنید!

مرجان گفت: صحبت از این‌ که دو کشور تصمیم نهایی خود را در این خصوص گرفته‌ اند، اشتباه است.

این سفیر بر لزوم منع اختلافات کنونی بین آنکارا و واشنگتن در خصوص مسموم کردن زمینه‌ های همکاری بین دو طرف تاکید کرد.

مرجان از بین این اختلافات به پرونده نسل ‌کشی ارامنه در زمان جنگ جهانی اول که ترکیه کاملا آن را تکذیب می ‌کند، اشاره کرد و گفت: این مساله تاثیر منفی بر روابط دو جانبه دارد.

به گفته وی، بایدن تاکنون از عبارت "نسل کشی ارامنه" برای توصیف وقایع رخ داده در سال ۱۹۱۵ استفاده نکرده است. رئیس‌ جمهوری آمریکا تعیین ‌کننده تصمیم نهایی در این باره است.

سفیر جدید ترکیه مواضع آمریکا در قبال سازمان وابسته به فتح الله گولن روحانی مخالف در تبعید که آنکارا او را مغز متفکر کودتای نافرجام تابستان ۲۰۱۶ می‌ داند، محکوم کرد و سیاست‌ های آمریکا در قبال گولن را اشتباه توصیف کرد که خشم دولت و ملت ترکیه را بر می‌انگیزد.

وی بر حق آنکارا در درخواست برای استرداد مسؤولان کودتای نافرجام تاکید کرد و عدم پاسخ‌ گویی واشنگتن به این درخواست را بسیار تاسف برانگیز خواند.

سفیر ترکیه در واشنگتن، همچنین از مواضع حمایت ‌گرانه آمریکا از یگان ‌های مدافع خلق کرد در سوریه که ترکیه آن را تشکیلاتی تروریستی می‌داند، انتقاد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала