اوکراین: تهران اسامی ۱۰ متهم پرونده سقوط بوئینگ را به کی‌یف نداده است

© AP Photo / Mohammad Nasiriاوکراین: تهران اسامی ۱۰ متهم پرونده سقوط بوئینگ را به کی‌یف نداده است
اوکراین: تهران اسامی ۱۰ متهم پرونده سقوط بوئینگ را به کی‌یف نداده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2021
اشتراک
معاون وزیر خارجه اوکراین اعلام داشت که تهران اسامی ۱۰ متهم در پرونده سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی را به کی‌یف ارائه نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، یوهن ینین، معاون وزیر خارجه اوکراین اظهار داشت که کی‌یف اسامی هیچ یک از ۱۰ فردی که مقامات ایران به دست داشتن در سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی تهران متهم نموده‌اند، در اختیار ندارد.

کیفر خواست برای ۱۰ متهم پرونده هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
کیفر خواست برای ۱۰ متهم پرونده هواپیمای اوکراینی

ینین در کانال تلویزیونی "اوکراینا ۲۴" بیان داشت: متأسفانه، از این ده نفری که گویا متهم شده‌اند، طرف اوکراینی حتی یک نام نیز نمی داند. طرف ایرانی تا کنون جزئیاتی به ما نداده است، بنابراین ما نمی‌توانیم بفهمیم آیا این افراد واقعاً درگیر این فاجعه بوده‌اند یا خیر.

وی همچنین تأکید کرد که طرف ایرانی رسماً به تعهدات بین المللی خود، از جمله در موضوع همکاری با نهادهای انتظامی اوکراین که در حال بررسی سقوط هواپیما در حوالی تهران هستند، پایبند است.

معاون وزیر خارجه اوکراین افزود: ما امروز متوجه هستیم که ماه رمضان نزدیک است و چند ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری در ایران برگزار می شود، در عین حال، این امر به هیچ وجه باعث رهایی طرف ایرانی از مسئولیت بین المللی در خصوص این جنایت نمی‌شود.

پیش از این غلامعباس ترکی، دادستان سابق نظامی استان تهران اعلام داشته بود که برای ۱۰ نفر از مسئولانی که در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی دخیل بوده اند، کیفر خواست صادر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала