رابرت مالی: به دنبال توافق طولانی تری با ایران هستیم

© AFP 2023 / Carlos Barriaروبرت مالی: به دنبال توافق طولانی تری با ایران هستیم
روبرت مالی: به دنبال توافق طولانی تری با ایران هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
اشتراک
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران: قصد داریم پس از بازگشت به برجام، توافق طولانی‌تر با ایران ایجاد کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه با "ان‌.‌پی‌.آر" در پاسخ به اینکه دولت آمریکا در صورت بازگشت به برجام در توافق بعدی دنبال چه خواهد بود گفت: "چیزی که دنبال آن خواهیم بود، اول از همه، توافقی طولانی‌تر خواهد بود."

او در ادامه گفت: "با آنکه این توافق برای مدتی پابرجا است و برخی از مفاد آن هم تا ابد ادامه دارند اما بهتر است در اینجا هم مثل همه توافق‌های کنترل تسلیحاتی ببینیم آیا می‌توان به توافقی متعاقب برای طولانی‌تر کردن چارچوب‌های زمانی رسید یا خیر."

اسرائیل از اظهارات رابرت مالی درباره برجام از کوره در رفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
اسرائیل از اظهارات رابرت مالی درباره برجام از کوره در رفت

مالی در ادامه به برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران پرداخت و آن را مایه نگرانی برای آمریکا توصیف کرد.

رابرت مالی ادامه داد: "همان‌طور که می‌دانید ما نگرانی‌هایی درباره برنامه موشک‌های بالیستیک ایران داریم. ما نگرانی‌هایی درباره فعالیت‌های آنها در منطقه داریم. می‌خواهیم درباره همه این موارد گفت‌وگو کنیم. اما اگر ما بتوانیم مسئله هسته‌ای را کنار بگذاریم و از اینکه ایران چه اقدام جدیدی را اعلان خواهد کرد نگرانی نداشته باشیم در وضعیت بهتری قرار خواهیم داشت."

رابرت مالی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد که رسیدن به توافق با ایران قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ماه ژوئن را ضروری نمی‌داند.

مالی در پاسخ به این سئوال که آیا از نظر او لازم است قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بر سر برجام توافق حاصل شود گفت: "ضرورتی ندارد."

نماینده دولت آمریکا در امور ایران گفت: "ما با هر کسی که در قدرت باشد مذاکره خواهیم کرد. اگر بتوانیم قبل از انتخابات به تفاهم برسیم، خوب است. اگر هم نتوانیم، با هر کسی که سر کار باشد، این مسیر را ادامه می‌دهیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала