پارلمان ویتنام رئیس جمهور جدید را انتخاب کرد

© Photo / TTXVN - Hoàng Thống Nhấtنگوین خووان فوک رئیس جمهور ویتنام
نگوین خووان فوک رئیس جمهور ویتنام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
۹۷.۵٪ نمایندگان شورای ملی ویتنام از نامزدی نگوین خووان فوک برای پست ریاست جمهوری این کشور حمایت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس ملی جمهوری سوسیالیستی ویتنام روز دوشنبه نگوین خووان فوک را به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب کرد.

 میوه فروش با دوچرخه اش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
نمایی جذاب از بازارچه های خیابانی ویتنام

طبق کمیسیون کنترل مجلس، از نامزدی نگوین خووان فوک ۶۷ ساله که از سال ۲۰۱۶ به عنوان نخست وزیر جمهوری سوسیالیستی ویتنام فعالیت می کند، ۹۷.۵ درصد نمایندگان مجلس شورای ملی حمایت کردند.

به عنوان رئیس جمهور ویتنام، نگوین خووان فوک جایگزین دبیرکل کمیته مرکزی حزب حاکم حزب کمونیست ویتنام نگوین فو چونگ شد.

رئیس حزب کمونیست پس از مرگ به علت بیماری جدی رئیس جمهور چیانگ دای کوانگ که قرار بود از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ این پست را اشغال کند، در اکتبر ۲۰۱۸ به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شد.

در سیزدهمین کنگره حزب که در ژانویه سال جاری برگزار شد، نگوین فو چونگ برای یک دوره پنج ساله دیگر دوباره به عنوان دبیرکل کمیته مرکزی ویتنام انتخاب شد، در حالی که وی خود را برای دوره جدید ریاست جمهوری معرفی نکرد.

نخست وزیر نگوین خووان فوک توسط کنفرانس حزب به عنوان کاندیدای پست رئیس دولت برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۶ پیشنهاد شد. وی به عنوان یک رهبر باتجربه و مجری تجارت سخت شناخته می شود. او در استان كوانگ نام در مركز ویتنام به دنیا آمد. وی تحصیلات اقتصادی خود را در انستیتوی اقتصاد مردم در هانوی فرا گرفت و بعداً از دانشگاه ملی سنگاپور فوق لیسانس اقتصاد گرفت. آغاز کار حرفه ای خود نگوین خووان فوک با استان کوانگ نام مرتبط است، جایی که او از یک کارمند عادی بخش اقتصادی به رئیس کمیته مردمی (رئیس دولت) این استان رسید.

از سال ۲۰۰۶، نگوین خووان فوک در دولت مرکزی کار می کند، ابتدا به عنوان معاون رئیس دفتر ممیزی دولت ویتنام، سپس به عنوان رئیس دبیرخانه دولت و معاون نخست وزیر. در سال ۲۰۱۶، او رئیس دولت ویتنام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала