تمجید نخست وزیر اتریش از واکسن روسی "اسپوتنیک وی"

© AP Photo / Ronald Zakتمجید نخست وزیر اتریش از واکسن "اسپوتنیک وی"
تمجید نخست وزیر اتریش از واکسن اسپوتنیک وی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
اشتراک
نخست وزیر اتریش از مزایای واکسن روسی "اسپوتنیک وی" برای این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سباستین کورتز صدراعظم اتریش گفت: استفاده از واکسن روسی "اسپوتنیک وی" به نفع کشور خواهد بود، زیرا باعث تسریع در شروع مهلت های واکسیناسیون برای همه می شود.

توقف واکسیناسیون افراد زیر ۶۰ سال با واکسن آسترازنکا در هلند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2021
توقف واکسیناسیون افراد زیر ۶۰ سال با واکسن آسترازنکا در هلند

به گفته وی؛ بسیاری از شرکتهای دارویی در حال حاضر تنها نیمی از حجم مذاکره شده توسط اتحادیه اروپا را تأمین می کنند، اما علی رغم این، صدراعظم اتریش معتقد است که حداقل ظرف صد روز اولین واکسیناسیون برای همه در دسترس خواهد بود. اگر تحویل "اسپوتنیک وی" آغاز شود، روند کار سریعتر پیش می رود.

کورتز در ماه مارس خاطرنشان کرده بود که اتریش و روسیه در مراحل آخر معامله برای خرید محموله های واکسن هستند، اگرچه سازمان پزشکی اروپا هنوز این دارو را ثبت نکرده است. این سازمان خاطرنشان می کند که در حال انجام بررسی های لازم است.

با این وجود، در حال حاضر ارسال واکسن برای برخی کشورهای اروپایی در حال انجام است. این وضعیت دلیل انتقاد آندری بابیس، نخست وزیر چک از اتحادیه اروپا بود. وی یادآوری کرد که اتریش در حال مذاکره با روسیه در مورد یک میلیون دوز واکسن است، اسلواکی قبلاً دو میلیون خریداری کرده است و جمهوری چک که می خواهد فقط واکسن های تأیید شده را دریافت کند، بازنده است.

پیش از این امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که روسیه و چین در تلاشند با واکسن، سایر کشورها را تحت تأثیر قرار دهند، این امر باعث شده است که اروپا با "نوع جدیدی از جنگ جهانی" روبرو شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала