فایده نور خورشید در مبارزه با کرونا ثابت شد + جزئیات

© AP Photo / Owen Humphreysفایده نور خورشید در مبارزه با کرونا ثابت شد + جزئیات
فایده نور خورشید در مبارزه با کرونا ثابت شد + جزئیات   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
اشتراک
یک تیم بین المللی از دانشمندان ایالات متحده ، انگلیس و سوئیس ثابت کرده اند که ویروس کرونا SARS-CoV-2 در مقابل نور خورشید به سرعت غیرفعال می شود.

به گزارش اسپوتنیک، فواید نور روز در مقاله ای در مجله بیماریهای عفونی The Journal of Infectious Diseases تشریح  شده است. خلاصه ای از این مقاله در  نشریه  MedicalXpress منتشر شده است.

بمب افکن های آمریکایی به دنبال کشف خورشید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2020
آیا نور خورشید در تابستان ویروس کرونا را غیرفعال می‌کند +عکس

طبق نظریه غیرفعال سازی ویروس توسط تابش خورشید ، اشعه ماورا بنفش B بر روی RNA ویروس کرونا اثر گذاشته و به آن آسیب می رساند. با این حال ، آزمایشات نشان داده اکه از دست دادن فعالیت در ویروس بسیار سریعتر از آنچه تئوری پیش بینی کرده ا اتفاق می افتد و فقط 10-20 دقیقه طول می کشد. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که یک مکانیسم دیگر وجود دارد که اثر نور را بر ویروس کرونا  SARS-CoV-2 نکمیل می کند.

تاکنون ، نویسندگان دقیقاً نمی دانند که این مکانیسم چیست ، اما آنها پیشنهاد می کنند که علاوه بر اشعه ماورا بنفش B ، از اشعه ماورا بنفش A (UV-A) با طول موج 400-315 نانومتر نیز می توان استفاده کرد که قادر به تولید مولکولهای واکنشی در محیط است ، به ویروس آسیب می رساند و روند غیرفعال کردن آنرا تسریع می کند. تأثیر محیطی که ویروس ها در آن زندگی می کنند نیز توسط آزمایشات تأیید شده است. به عنوان مثال ، در شبیه سازی بزاق ، ویروس هشت برابر سریعتر تحرک خود را از دست می دهد و ویروسهایی که در محیط غذایی کشت می شوند، 3 برابر سریعتر از آنچه تئوری پیش بینی کرده ، هستند.

از اشعه ماورابنفش A می توان در سیستم های تصفیه هوای داخل خانه با خطر بسیار کمتری نسبت به سایر زیرگروههای اشعه ماورا بنفش استفاده کرد. لامپ های LED نیز موجود هستند که از نور طبیعی خورشید قوی تر هستند. با این حال برای تأیید محسنات اشعه  UV-A در برابر ویروس کرونای  SARS-CoV-2، تحقیقات بیشتری لازم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала