خطا در تولید منجر به از بین رفتن 15 میلیون دوز واکسن آمریکایی جانسون و جانسون شد

© REUTERS / DADO RUVICخطا در تولید منجر به از بین رفتن 15 میلیون دوز واکسن آمریکایی جانسون و جانسون شد
خطا در تولید منجر به از بین رفتن 15 میلیون دوز واکسن آمریکایی جانسون و جانسون شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
اشتراک
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، اشتباه در مخلوط کردن مواد واکسن در کارخانه شرکت آمریکایی جانسون و جانسون درشهر بالتیمور ایالت مریلند ، منجر به از بین رفتن 15 میلیون دوز واکسن ساخت این شرکت شد.

به گزارش اسپوتنیک، این شرکت به اشتباه خود اعتراف کرده است.

پنجمین محموله واکسن اسپوتنیک وی در راه ارسال به ایران + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
پنجمین محموله واکسن "اسپوتنیک وی" در راه ارسال به ایران + ویدئو

خاطرنشان می شود که دلیل این امر عامل انسانی بوده است. سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) در حال انجام تحقیقات درباره این قضیه است. دوزهایی که هم اکنون استفاده می شود در هلند تولید شده و بنابراین مشکلات موجود در تولیدات آمریکایی هنوز در روند واکسیناسیون اختلال ایجاد نکرده است. روزنامه نیویورک تایمز می نویسد با این حال، اشتباه رخ داده منجر به تأخیر در تأمین دوزهای واکسن برای ایالات متحده خواهد شد.

این حادثه به شهرت و اعتبار شرکت جانسون و جانسون لطمه خواهد زد که قرار بود به تسریع واکسیناسیون علیه کرونا  در آمریکا کمک کند چون واکسن جانسون و جانسون تنها یک بار تزریق می شود.

به نوبه خود، شرکت جانسون و جانسون رسما خطای خود را پذیرفت. در بیانیه این شرکت آمده است: "در طی فرایند کنترل کیفیت ، محموله ای از واکسن یافت شد که با استاندارد مطابقت نداشت... این محموله در آمپول ها ریخته نشده  و وارد مراحل نهایی تولید نشد."

اکنون سه واکسن فایزر، مدرنا و جانسون و جانسون برای استفاده از انها در ایالات متحده تأیید شده است که از بین آنها  فایزر و مدرنا مطابق برنامه به مردم ارائه می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала