سه دلیل را برای خرید اسپوتنیک وی از دیدگاه یک روزنامه نگار آلمانی

© Sputnik / Magda Gibelli /  مراجعه به بانک تصاویر سه دلیل را برای خرید اسپوتنیک وی از دیدگاه یک روزنامه نگار آلمانی
سه دلیل را برای خرید اسپوتنیک وی  از دیدگاه یک روزنامه نگار آلمانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2021
اشتراک
اتحادیه اروپا باید واکسن روسی اسپوتنیک وی علیه ویروس کرونا را خریداری کند و برای این کار سه دلیل وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، ماتیاس بروگمن، مقاله نویس روزنامه آلمانی "هندلسبلات" (Handelsblatt) ضمن بیان این مطلب خاطرنشان می سازد نکته اول اینکه خرید اسپوتنیک وی باعث رفع تنش در روابط  تیره روسیه و اتحادیه اروپا می شود. ثانیاً  بسیاری از افراد که به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بیش از سیاستمداران اروپایی اعتماد دارند ، مایل به واکسینه شدن با این واکسن هستند و این به نوبه خود، شکل گیری مصونیت جمعی لازم در برابر کرونا را تسریع می کند.

هند صادرات واکسن کرونا به ایران را ممنوع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
هند صادرات واکسن کرونا به ایران را ممنوع کرد

ماتیاس بروگمن یاداور می شود: "این واقعیت که روسیه از نظر علمی توانایی رسیدن به موفقیت های بزرگ و چشمگیر در پزشکی را دارد، در دوران اتحاد جماهیر شوروی ثابت شده است. آلمان دموکراتیک سابق با کمک واکسن فلج اطفال ، توانست این بیماری را حنی قبل از جمهوری فدرال آۀمان (آلمان غربی سابق) ریشه کن کند."

روزنامه نگار آلمانی می افزاید: دلیل سوم این است که نکته اصلی در مبارزه با همه گیری کرونا  استفاده از هر چیزی است که در این کار کمک  کند.

به گفته بروگمن ، نخست وزیران برخی از ایالت های آلمان و همچنین مقامات دولت فدرال خواهان خرید اسپوتنیک وی هستند. وی گفت ، اگر اتحادیه اروپا خرید واکسن روسی  را مسدود كند ، خود برلین باید مستقیماً به خرید آن بپردازد.

"این یک تقاضای صحیح است. تحقق آن در آینده ای نزدیک نیز صحیح است. از این گذشته ، مانند مورد واکسنهای غربی ، قراردادها حتی قبل از ثبت واکسن توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) بسته می شوند. EMA اکنون در حال آزمایش اسپوتنیک وی  است و مجارستان و اسلواکی پس از ثبت واکسن روسی در سطح ملی از این واکسن استفاده می کنند ".

واکسن روسی اسپوتنیک وی  در حال حاضر مشغول گذراندن مرحله تحقیقات تدریجی در آژانس دارویی اروپا. این مرحله باید قبل از تقدیم درخواست رسمی به  EMA برای ثبت واکسن در بازار اتحادیه اروپا طی شود. در همین حال، تیری برتون، کمیسر اروپایی امور بازار داخلی اظهار داشت اروپا به اسپوتنیک وی  V نیازی نخواهد داشت زیرا اتحادیه اروپا چهار واکسن  دیگر را تأیید كرده كه برای دستیابی به مصونیت جمعی و "گله ای" كافی است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала