اثر بخشی واکسن آسترازنکا کمتر از آنچه اعلام شده بود

© REUTERS / DADO RUVICواکسن آسترازنکا
واکسن آسترازنکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
اشتراک
اثر بخشی واکسن کرونای آسترازنکا، کمتر از آنچه که پیش از این اعلام شده بود است.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت آسترازنکا پس از آزمایش این دارو در ایالات متحده، در بیانیه ای اعلام کرد که اثر بخشی واکسن آسترازنکا، سه درصد کمتر از آنچه است که پیش از این اعلام شده بود.

خطر احتمالی جدیدی در واکسن آسترازنکا شناسایی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2021
خطر احتمالی جدیدی در واکسن آسترازنکا شناسایی شد

این کمپانی اثربخشی واکسن کرونا خود را در مقابله با گونه دارای علائم کرونا برابر ۷۶ درصد اعلام کرده است. اگرچه در گزارش جدید شاهد کاهش ۳ درصدی کارایی این واکسن هستیم، اما همچنان آسترازنکا ادعا می‌کند که واکسن آن ۱۰۰ درصد در برابر موارد شدید ابتلا به کووید-۱۹ و همچنین بستری شدن در بیمارستان از افراد محافظت می‌کند.

یافته‌های جدید حاکی از آن هستند که واکسن کرونا آسترازنکا در بیماران ۶۵ سال و مسن‌تر، کارایی بیشتری نسبت به تصور قبلی دارد. در گذشته اثربخشی این واکسن در این رده سنی برابر ۸۰ درصد اعلام شده بود اما در گزارش جدید، این رقم به ۸۵ درصد افزایش داشته است.

پیش از این در تاریخ ۲۵ مارس، وزارت بهداشت کانادا در مورد احتمال وجود لخته شدن خون در ساختار داروی آسترازنکا هشدار داد، اگرچه هیچ موردی در این کشور دیده نشده است.

در حال حاضر برخی از کشورهای اروپایی به دلیل تشخیص لخته شدن خون در بیماران واکسینه شده، واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا را تعلیق یا ممنوع کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала