ایتالیا خبر محموله "پنهان شده " واکسن برای انگلیس را تکذیب کرد

© REUTERS / Yves Hermanایتالیا خبر محموله "پنهان شده " واکسن برای انگلیس را تکذیب کرد
ایتالیا خبر محموله پنهان شده  واکسن برای انگلیس را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
اشتراک
دولت ایتالیا اعلام کرد محموله واکسن آسترازنکا که تحت کنترل مقامات ایتالیا قرار داشت و یک رسانه محلی از آن خبر داده بودند ، برای بلژیک در نظر گرفته شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، اوایل روز چهارشنبه  روزنامه ایتالیایی لا استامپا اطلاع داد که شرکت  آسترازنکا  29 میلیون دوز واکسن به مقصد انگلستان را در استان لاتزیو نگهداری می کند و  صادرات آنها گویا به خاطر نبودن جواز مربوطه توسط بروکسل مسدود شده است.

چهارمین محموله واکسن اسپوتنیک وی در راه ارسال به ایران + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
چهارمین محموله واکسن "اسپوتنیک وی" در راه ارسال به ایران + ویدئو

سخنگوی دولت ایتالیا در این رابطه اعلام کرد: "روز شنبه ، کمیسیون اروپا از نخست وزیر (ماریو دراگی) خواست چند محموله واکسن را در کارخانه آنانی آزمایش و بازرسی  کند. نخست وزیر این موضوع  را به روبرتو اسپرانزا وزیر بهداشت اطلاع داد و این محموله روزهای شنبه و یکشنبه توسط ماموران نهاد تظارت بهداشتی    NAS مورد بازرسی قرار گرفت. مشخص شد که محموله های بازرسی شده به مقصد بلژیک بوده است. اکنون همه محموله های نامبرده تحت بررسی توسط ماموران  NAS قرار دارند".

پیش از این والدیس دومبروفسکیس ، نایب رئیس کمیسیون اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که شرکت آسترازنکا  خود باید در مورد محموله های به قول خبرنگاران ایتالیایی "پنهان شده " اظهارنظر کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала