پیش بینی بروز انشعاب و شکاف در اروپا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی بروز انشعاب و شکاف در اروپا
پیش بینی بروز انشعاب و شکاف در اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
اشتراک
زباستین کورتس، صدراعظم اتریش، بروز انشعاب و شکاف در اروپا به دلیل کمبود واکسن کرونا را پیش بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه ولت، کورتس تأکید کرد: "ما نمی توانیم در بروز شکاف و انشعاب  در اتحادیه اروپا در رابطه با میزان واکسیناسیون مردم  در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و به وجود آمدن اعضای "درجه دوم" در این اتحادیه ذینفع باشیم".

 واکسن روسیلسپوتنیک وید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
شرکت واکسن روسی «اسپوتنیک وی» در برنامه کواکس

صدراعظم اتریش یادآور شد  که در ماه ژانویه ، سران کشورها و روسای دولت های اتحادیه اروپا در مورد تحویل متناسب با میزان جمعیت در کشورهای عضو این اتحادیه توافق کردند. با این حال ، به زودی معلوم شد که تحویل واکسن ها مطابق با میزان انجام نشده بلکه "با توجه به مقدار سفارش شده" صورت می گیرد.

به گفته کورتس ، اگر وضعیت اصلاح نشود ، برخی از اعضای اتحادیه اروپا تا پایان ماه مه به مصونیت "گله ای" و جمعی می رسند در حالی که برخی دیگر فقط در پایان تابستان یا حتی در پایان سال 2021 به این مصونیت می رسند.

اتحادیه اروپا در ژانویه 2021 در تهیه واکسن ویروس کرونا با چالش هایی روبرو شد. ابتدا شرکت داروسازی Pfizer تصمیم خود را برای کاهش عرضه واکسن به کشورهای اروپایی در طی دوره مدرن سازی تولید خود را اعلام کرد. در پایان ماه فوریه اطلاع حاصل شد که اتحادیه اروپا ده ها میلیون دوز واکسن کرونا را بموقع از شرکت سوئدی-انگلیسی "آسترازنکا"دریافت نخواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала