کانال سوئز مسدود شده است

© Sputnik / Zorinکانال سوئز مسدود شده است
کانال سوئز مسدود شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
اشتراک
یک کشتی باربری مسیر بزرگترین آبراه بین‌المللی که دریای مدیترانه را به دریای سرخ متصل می‌کند، سد کرده است و مسئولان کانال سوئز کشتی‌ها را به آبراه جایگزین هدایت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازخبرگزاری تسنیم ، مسئولان کانال سوئز پس از اینکه یک کشتی مسیر آبراه جدید را سد کرد به آبراه قدیمی روی آوردند.

هیئت کانال سوئز صبح امروز چهارشنبه با اشاره به اینک کشتی باربری بزرگ مسیر کانال را مسدود کرده است خواستار تغییر مسیر کشتی ها به آبراه جایگزین شد.

کریدور چابهار با کانال سوئز جایگزین می ‌گردد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2020
کریدور چابهار با کانال سوئز جایگزین می ‌گردد

در این بیانیه آمده است: تلاش‌ها برای کنار زدن کشتی باربری ادامه دارد و این حادثه به احتمال زیاد به علت باد شدید و طوفان گرد و خاک که مانع دید کشتی شده است، رخ داده است. ما از هیچ تلاشی برای تضمین کشتیرانی به شکل منظم و حرک تجارت بین المللی دریغ نمی‌کنیم.

کانال سوئز روز گذشته شاهد یک حادثه بود و طی آن یک کشتی بزرگ باربری هنگام تلاش برای دور زدن در کانال سوئز به گل نشسته و این مسیر مهم آبی را مسدود کرده است.

در پی این حادثه صفی از کشتی هایی که قصد عبور از این کانال را دارند تشکیل شده، و چندین قایق مشغول کمک به جابجایی این کشتی کانتینری به نام «اِوِر گرین» هستند.

این حادثه صبح سه شنبه در بندر سوئز روی داد.گیر افتادن کشتی Evergreen در ‎کانال سوئز باعث توقف در حرکت  کلیه کشتی ها از این آبراهه بین المللی شده است. این کشتی از مبدأ چین به سوی بندر روتردام هلند در حال حرکت بود که براثر وزش باد و نقص در سیستم موتورخانه دچار سانحه شد و بدین شکل کلیه ترددها از کانال سوئز را متوقف ساخته است.

این کشتی 400 طول و 59 متر عرض دارد و در حال حرکت به مسیر رتردام هلند بود و مسیر به دریای سرخ و دریای مدیترانه کاملا بسته شده است.

این کانال آبی دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می‌کند و امکان سفری کوتاه تر میان آسیا و اروپا را فراهم می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала