وزیر بهداشت ایتالیا: کشور به واکسن "اسپوتنیک وی" احتیاج دارد

© AP Photo / Riccardo De Lucaروبرتو اسپرانزا وزیر بهداشت ایتالیا
روبرتو اسپرانزا وزیر بهداشت ایتالیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایتالیا در برنامه تلویزیونی اظهار کرد: ما به همه واکسن ها نیاز داریم، تنها در صورتی که واکسن ها موثر و بی خطر باشند و نهادهای نظارتی اتحادیه اروپا و ایتالیا باید این را تائید کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس وزارت بهداشت ایتالیا عصر سه شنبه در برنامه "محبوب" کانال تلویزیونی دولتی رای ۳ مصاحبه داشت؛ روبرتو اسپرانزا وزیر بهداشت ایتالیا، در این برنامه  نیاز به همه واکسن ها علیه کووید-۱۹، از جمله داروی روسی "اسپوتنیک وی" را اعلام کرد.

گونه جدید آفریقای جنوبی ویروس کرونا در روسیه دیده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
گونه جدید آفریقای جنوبی ویروس کرونا در روسیه دیده شد

وی اذعان داشت: من معتقدم که ما به همه واکسن ها نیاز داریم، فقط در صورتی که موثر و بی خطر باشند و نهادهای نظارتی اتحادیه اروپا و ایتالیا باید این را تائید کنند؛ بنابراین، نباید تعصب داشته باشیم زیرا معنایی ندارد.

پیش از این تیری برتون کمیسر اروپا در بازار داخلی گفته بود که اروپا به واکسن "اسپوتنیک وی" نیازی نخواهد داشت، زیرا اتحادیه اروپا چهار داروی دیگر را نیز تأیید کرده است که برای دستیابی به مصونیت جمعیت کافی خواهد بود.

اسپرانزا اخیراً بیش از یک بار درباره واکسن روسی "اسپوتنیک وی" صحبت کرده است.

به ویژه، وی گفت که درها برای واکسن روسی باز است و در صورت تأیید تنظیم کننده های اروپا و ایتالیا، آماده است تا با مقامات روسی در مورد موضوع استفاده و تولید احتمالی آن بحث کند.

وزیر بهداشت ایتالیا همچنین ابراز امیدواری کرد که سازمان دارویی اروپا به سرعت در مورد استفاده از اسپوتنیک وی تصمیم بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала