ظن به نقض حق اختراع واکسن "اسپوتنیک وی" توسط شرکت آمریکایی

© Sputnik / Timur Batyrshin /  مراجعه به بانک تصاویر ظن به نقض حق اختراع واکسن "اسپوتنیک وی" توسط شرکت آمریکایی
ظن به نقض حق اختراع واکسن اسپوتنیک وی توسط شرکت آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، در جلسه با رئیس جمهور در مورد واکسیناسیون ویروس کرونا اذعان کرد: یکی از شرکت های آمریکایی می توانسته حق ثبت اختراع تولید "اسپوتنیک وی" را نقض کند.

به گزارش اسپوتنیک، کریل دیمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، توضیح داد: این دارو از "محافظت از حق ثبت اختراع بسیار قوی" برخوردار است، زیرا توسعه دهندگان آن برنامه های لازم را زودتر از دیگران ارائه داده اند.

برنامه تولید انبوه واکسن اسپوتنیک لایت در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
برنامه تولید انبوه واکسن اسپوتنیک لایت در روسیه

دیمیتریف افزود: شاید یکی از شرکت های آمریکایی که این واکسن را تولید می کند حق ثبت اختراع ما را نقض کرده باشد، ما به این شرکت اطلاع داده ایم و می خواهیم با آنها گفتگو کنیم.

وی تأکید کرد: صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در برابر بیماری همه گیر قصد ندارد هیچ مبلغی را از یک شرکت آمریکایی طلب کند، اما "محافظت از حقوق معنوی را جدی می گیرد".

موضوع سطح حفاظت از اختراع ثبت شده توسط ولادیمیر پوتین در جلسه مطرح شد.

پوتین تأکید کرد که روسیه انتقال فناوری های تولید واکسن را ارائه می دهد، کاری که هیچ کس در جهان انجام نمی دهد.

در پاسخ به رئیس جمهور، دنیس لوگانوف معاون مدیر کل مرکز گامالیا، خاطر نشان کرد که توسعه دهندگان تمام حق ثبت اختراع را نوشته و کلیه درخواست ها را ارسال کرده اند.

گام-کووید-واکس (علامت تجاری Sputnik V) اولین واکسن ثبت شده علیه کووید-۱۹ در جهان شد. استفاده از آن قبلاً توسط ۵۵ کشور با بیش از ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت تأیید شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала