آفریقای جنوبی واکسنهای پيش خریداری شده آسترازنکا را به فروش می رساند

© REUTERS / BENOIT TESSIER آفریقای جنوبی واکسنهای پيش خریداری شده آسترازنکا را به فروش می رساند
 آفریقای جنوبی واکسنهای پيش خریداری شده آسترازنکا را به فروش می رساند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2021
اشتراک
وزیر بهداشت آفریقای جنوبی زولی مکیزه اعلام نمود که آفریقای جنوبی واکسنهای پیش خریداری شده آسترازنکا را به کشورهای اتحادیه آفریقا می فروشد.

به گزارش اسپوتنیک، زولی مکیزه وزیر بهداشت افریقای جنوبی از اتمام فروش واکسن های خریداری شده آسترازانکا خبر داد، این وزارت خانه پیش از این، این واکسن ها را تهیه نموده بود و سپس تصمیم گرفت که این واکسن ها را به کشورهای دیگر بفروشاند. این وزارتخانه در هفته های اخیر اعلام نمود که همه کشورهای عضو اتحادیه افریقا می توانند این واکسن را تهیه نمایند".

کمیسیون اروپا منع صادرات آسترازنکا را رد نکرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2021
کمیسیون اروپا منع صادرات آسترازنکا را رد نکرد

پیش از این معلوم شد که مقامات آفریقای جنوبی تصمیم گرفتند اجرای طرح واکسیناسیون جمعیت کشور خود را با واکسن آسترازنکا را فعلا متوقف کنند، زیرا این مطالعه اثر کم آن را در برابر نژاد آفریقای جنوبی نشان داده است.

پیش از این، نماینده اتحادیه صنفی بهداشت و خدمات آفریقای جنوبی اعلام کرده بود که مقامات آفریقای جنوبی باید یک میلیون دوز واکسن ویروس کرونا را از آسترازنکا به اتحادیه آفریقا بفروشند.

هفته گذشته، آژانس دارویی اروپا اعلام کرد که در حال بررسی حوادث بیماران واکسینه شده با یک دسته واکسن آسترازنکا در چندین کشور اتحادیه اروپا است و بعداً عوارض ترومبوآمبولی را گزارش کرده اند. تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله اتریش، استونی، لیتوانی، لتونی، لوکزامبورگ، دانمارک، بلغارستان، نروژ، ایسلند، اسلوونی، قبرس، ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا استفاده از واکسن آسترازنکا را به حالت تعلیق درآورده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала