اعلام تعداد ارامنه کشته شده در جریان درگیری‌های قره‌باغ

اشتراک
نخست وزیر ارمنستان تعداد ارامنه کشته شده در جریان درگیری‌های قره‌باغ را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اعلام داشت که بر طبق آخرین اطلاعات رسمی، تعداد ارامنه کشته شده در هنگام افزایش درگیری‌ها در قره‌باغ ۳۲۵۰ نفر است.

واکنش روسیه به اظهارات پاشینیان درباره استفاده از موشک اسکندر در قره باغ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2021
واکنش روسیه به اظهارات پاشینیان درباره استفاده از موشک اسکندر در قره باغ

پاشینیان تصریح کرد: ما در جنگ متحمل خسارات سنگینی شدیم، افرادی هستند که ادعا می‌کنند ۱۰ هزار کشته وجود دارد. اما آمار رسمی (از تلفات) ۳۲۵۰ نفر است.

وی افزود: ۱۸۹ خانواده در انتظار نتایج آزمایش DNA و لیست افراد گمشده هستند. به گفته نخست وزیر ارمنستان، با روشن شدن شرایط این افراد، تعداد کشته‌ها بیش از ۴۰۰۰ نفر نخواهد بود.

در تاریخ ۱۰ نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان بیانیه مشترکی در مورد قطع کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند.

بر اساس این بیانیه، ارمنستان و آذربایجان در مواضع اشغالی خود متوقف می شوند، سپس تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار می گیرند، طرفین تبادل اسیران را انجام می‌دهند، نیروهای صلحبان روسی در امتداد خط تماس و کریدور لاچین مستقر در ارتباط قره باغ با ارمنستان مستقر می‌شوند.

پاشینیان اظهار داشت که تصمیم برای امضای توافق نامه برای وی بسیار دشوار است. به گفته وی، اگر سند امضا نشده بود، برای ارمنستان بسیار بدتر می‌شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала