تبریک نوروزی مقامات سیاسی آمریکا و کانادا

© Sputnik / Nasibeh Esmaeiliتبریک نوروزی مقامات سیاسی آمریکا و کانادا
تبریک نوروزی مقامات سیاسی آمریکا و کانادا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2021
اشتراک
رئيس جمهور آمریکا و نخست وزیر کانادا فرا رسیدن نوروز را تبریک گفتند.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن برای نخستین بار به عنوان رئيس جمهور ایالات متحده در یک پیام فرا رسیدن نوروز را شادباش گفت.

متن کامل پیام نوروزی رئیس جمهور آمریکا که در تارنمای کاخ سفید منتشر گردیده،‌ به شرح زیر است:

بهار نماد جاودان زندگی نو و زایش دوباره است و دل‌های مردم - از ایالات متحده تا ایران، آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه، و اروپا - آکنده از نور و امید می‌شود. این، همان پیام و شادی نوروز است که ما با انداختن یک سفره هفت سین در کاخ سفید، آن را گرامی می‌داریم.

این پیام، امسال شاید بیش از هر زمان دیگر، به شدت مورد نیاز است. پس از آن همه رنج و خسران، [این پیام] برای ما یادآور آن است که روزهای بهتری در پیش است و همه ما باید برای دستیابی به آینده‌ای مشترک و برخوردار از صلح، رفاه، و درک بیشتر با هم کار کنیم.

در حالی که ما همچنان به پیشرفت‌هایمان در برابر کووید-۱۹ ادامه می‌دهیم، من امیدوارم که به زودی جشن‌های مجازی ما به همان احساس شادی و در جمع بودن در زمان‌هایی که با خانواده و دوستان‌مان گرد هم می‌آییم، بازگردد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز در پیامی عید نوروز را به فارسی، انگلیسی و فرانسه تبریک گفت: صمیمی‌ترین آرزوهایم را برای آنهایی که فردا نوروز را جشن می‌گیرند، عرض می‌کنم. همانطور که این روز نو را به طور مجازی در کنار دوستان و خانواده خود جشن می گیرید و در سال گذشته تأمل می‌کنید و با امید و خوش بینی به جلو می‌نگرید، لطفا در سالم باشید و در سلامتی بمانید. نوروز پیروز.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در پیامی توئیتری نوشت: وزارت خارجه ایالات متحده نوروز را به همه کسانی که این مناسبت شاد و فرارسیدن بهار را جشن می گیرند تبریک می گوید. زمانی برای تأمل و انتظار برای روزهای روشن تر است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در ویدئویی که در توئیتر رسمی خود منتشر کرد، اظهار داشت: به نمایندگی از وزارت امور  خارجه ایالت متحده  می خواهم فرا رسیدن  نوروز را به تمام کسانی که در سراسر جهان این مناسبت را جشن می‌گیرند از مردم ایران و خاورمیانه گرفته تا اروپا، قفقاز و آسیای میانه، جنوبی و قاره آمریکا، تبریک بگویم.

رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران در صفحه توییتر خود با تبریک فرا رسیدن نوروز نوشت: سالی سرشار از سلام، امید و سعادت را برای همه کسانی که نوروز را جشن می گیرند، آرزو می‌کنم. با امید این که سال جاری ایران و ایالات متحده را به سوی مسیری برای تعامل سازنده بر اساس منافع مشترک سوق دهد و امیدواریم که روابط بین مردم آمریکا و ایران را تقویت کنیم. عید شما مبارک!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала