کمیسیون اروپا منع صادرات آسترازنکا را رد نکرد

© REUTERS / DADO RUVICکمیسیون اروپا منع صادرات آسترازنکا را رد نکرد
کمیسیون اروپا منع صادرات آسترازنکا را رد نکرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2021
اشتراک
رئیس کمیسیون اروپا منع صادرات واکسن آسترازنکا را ممکن دانست.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، از احتمال ایجاد ممنوعیت صادرات واکسن ضد ویروس کرونا شرکت آسترازنکا ازاتحادیه اروپا خبر داد که تنها بخشی از مقدار توافق شده واکسن را به کشورهای اتحادیه تحویل داده است.

فون در لاین در مصاحبه با گروه رسانه ای Funke هشدار داد: "ما این فرصت را داریم كه صادرات برنامه ریزی شده را ممنوع كنیم. این پیامی به آسترازنکا است: شما ابتدا قرارداد خود را با اروپا انجام می دهید و سپس تحویل به كشورهای دیگر را آغاز می كنید."

رئیس کمیسیون اروپا تأکید کرد که در سه ماهه اول، آسترازنکا تنها 30 درصد از میزان توافق شده واکسن کووید - 19 را به کشورهای اتحادیه اروپا عرضه کرده است. در همین حال، همانطور که فون در لاین اشاره کرد، موج سوم همه گیری در حال حاضر در تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا آغاز شده است.

هفته گذشته، آژانس دارویی اروپا اعلام کرد که در حال بررسی حوادث بیماران واکسینه شده با یک دسته واکسن آسترازنکا در چندین کشور اتحادیه اروپا است و بعداً عوارض ترومبوآمبولی را گزارش کرده اند. تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله اتریش، استونی، لیتوانی، لتونی، لوکزامبورگ، دانمارک، بلغارستان، نروژ، ایسلند، اسلوونی، قبرس، ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا استفاده از واکسن آسترازنکا را به حالت تعلیق درآورده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала