جعل واکسن "اسپوتنیک وی" غیر ممکن است

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر جعل واکسن "اسپوتنیک وی" غیر ممکن است
جعل واکسن اسپوتنیک وی غیر ممکن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
اشتراک
چقدر این احتمال وجود دارد تا واکسن تقلبی کرونای "اسپوتنیک وی" عرضه شود؟

به گزارش اسپوتنیک، مقام مسئول در مرکز توسعه فناوری های پیشرفته روسیه اعلام کرد: جعل واکسن کرونای "اسپوتنیک وی" غیرممکن است، زیرا به صورت دیجیتالی علامت گذاری شده است.

مرکز توسعه فناوری های پیشرفته روسیه در این باره افزود: یک کد مارک منحصر به فرد روی هر بسته واکسن درج می شود که این کد نه تنها حرکت هر محموله از واکسن را بدقت کنترل می کند بلکه کنترل هر بسته را نیز تضمین می كند.

با برچسب گذاری، ردیابی دقیق واکسن از زمان تولید تا تحویل به مرکز پزشکی تضمین می شود، با کمک آن می توان اطلاعاتی در مورد وضعیت دارو در هر مرحله از مسیر به دست آورد. همچنین این امکان نیز داده می شود تا كیفیت واكسن را پیش بینی و پیگیری كنید. قوانین مشابهی برای سایر واکسنها برای پیشگیری از ویروس کرونا اعمال می شود.

در حال حاضر، استفاده از واکسن "اسپوتنیک وی" در روسیه، بلاروس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، ایران، جمهوری گینه، تونس، ارمنستان، مکزیک، نیکاراگوئه، جمهوری سرپسکا (بوسنی و هرزگوین)، لبنان، میانمار، پاکستان، مغولستان، بحرین، مونته نگرو، سنت وینسنت و گرنادین ها، قزاقستان، ازبکستان، گابن، سن مارینو، غنا، سوریه، قرقیزستان، گویان، مصر، هندوراس، گواتمالا، مولداوی، اسلواکی، آنگولا، جیبوتی، جمهوری کنگو، سریلانکا، لائوس، عراق و آذربایجان تایید شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала