چین آمریکا را به نقض پروتکل دیپلماتیک متهم کرد

© AP Photo / Wu Hong چین آمریکا را به نقض پروتکل دیپلماتیک متهم کرد
چین آمریکا را به نقض پروتکل دیپلماتیک متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
اشتراک
چین ایالات متحده را به رفتار نامناسب با هیئت عالی رتبه چینی در مذاکرات متهم كرد.

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون مرکزی چین با استناد به نماینده هیئت چینی در مذاکرات گزارش داد، چین ایالات متحده را به نقض پروتکل در یک جلسه سطح بالا در آلاسکا و رفتار نامناسب با مهمانان متهم کرد.

جلسه با مشارکت وزیر امور خارجه ایالات متحده، آنتونی بلینکن و مشاور امنیت ملی رئیس جمهور، جیک سالیوان و همچنین رئیس دفتر کمیسیون امور خارجه کمیته مرکزی حزب کمونیست خلق چین، یانگ جیچی و وزیر خارجه چین، وانگ یی در انكوریج آلاسکا برگزار می شود . مذاکرات در روز پنجشنبه با انتقاد شدید از طرف بلینکن و سالیوان به چین آغاز شد، گفتگوی آنها پاسخ مفصلی به این اظهارات داد.

همانطور که نماینده هیئت چینی خاطر نشان کرد، دیپلمات های چین با "نیت صادقانه" برای انجام گفتگوی استراتژیک با ایالات متحده به انکوریج پرواز کردند.

تلویزیون رسمی چین سخنان نماینده هیئت چینی را اینگونه منتشر کرد: "با این حال، در طی سخنان آغازین، طرف آمریکایی با حملات و اتهامات بی اساس به سیاست های خارجی و داخلی چین، به شدت از محدودیت زمانی عبور کرد و ایجاد تنش کرد. این رفتار با مهمان درست نیست، همچنین با پروتکل دیپلماتیک مطابقت ندارد. طرف چینی به شدت به این رفتار پاسخ داد. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала