کره شمالی روابط دیپلماتیک خود با مالزی را قطع کرد

© Sputnik / Vladimir Melnikov  /  مراجعه به بانک تصاویر کره شمالی روابط دیپلماتیک خود با مالزی را قطع کرد
کره شمالی روابط دیپلماتیک خود با مالزی را قطع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
اشتراک
کره شمالی روابط دیپلماتیک خود با مالزی را بر سر ایالات متحده قطع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات کره شمالی از قطع روابط دیپلماتیک با مالزی خبر دادند. این را آژانس کره جنوبی یونهاپ با اشاره به رسانه های دولتی جمهوری خلق کره گزارش داده است.

دلیل این مشکلات تصمیم دادگاه عالی مالزی برای استرداد یک شهروند کره شمالی مظنون به پولشویی به ایالات متحده بود. طبق گفته واشنگتن، متهم در نقض تحریم های سازمان ملل در انتقال کالاهای لوکس از سنگاپور به پیونگ یانگ نقش داشته است. کره شمالی ادعا می کند که این تاجر به "فعالیت های قانونی تجارت بین الملل" اشتغال داشته است.

در پیونگ یانگ گفتند: "مالزی ... تحت فشار ایالات متحده در پشت صحنه و مقصر اصلی این حادثه بهای خود را پرداخت خواهد کرد."

کره شمالی تحت تحریم های بین المللی است که به ویژه در مورد عرضه کالاهای لوکس به کره شمالی اعمال می شود. محدودیت ها چندین بار پس از آزمایش سلاح های هسته ای در جمهوری خلق کره شدت گرفته است. آژانس های اطلاعاتی کره جنوبی ادعا می کنند که اعضای رهبری این کشور مصرف کنندگان کالاهای لوکس در کره شمالی هستند.

در 16 مارس، کیم یونگ، خواهر رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، از همان ابتدا به دولت ایالات متحده توصیه کرد که کارهای احمقانه انجام ندهد تا در چهار سال آینده آرام بخوابد. کیم یو جونگ تمرینات مشترک اخیر کره جنوبی و ایالات متحده را به شدت محکوم کرد. وی تهدید کرد که بسته به رفتار سئول، کره شمالی می تواند تمام بخشهای مسئول گفتگو بین دو کره را از بین ببرد و به سطح روابط بهار سال 2018 برگردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала