درخواست اسرائیل از جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن تهدید ایران

© AFP 2023 / MENAHEM KAHANA درخواست اسرائیل از جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن تهدید ایران
درخواست اسرائیل از جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن تهدید ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
رئیس جمهور اسرائیل از جامعه جهانی می خواهد تهدید ایران را به رسمیت بشناسد.

به گزارش اسپوتنیک، رووین ریولین، رئیس جمهور اسرائیل روز چهارشنبه از جامعه جهانی خواست که وجود تهدید از سوی ایران را بپذیرند و در مورد اهداف هسته ای ایران موضع سازش ناپذیری اتخاذ کنند. وی اظهارات مربوطه را در وین هنگام مذاکره با الکساندر ون در بلن، رئیس جمهور اتریش، بیان کرد.

دفتر ریولین سخنان وی رابه این صورت منتشر کرد: " ایران و قمرهای افراطی آن همچنان قدرت می گیرند. جامعه جهانی باید تهدید ایران را به رسمیت بشناسند و در مورد برنامه هسته ای این کشور و حمایت از سازمان های تروریستی موضع سازش ناپذیری اتخاذ کند."

واکنش تند نتانیاهو به آغاز تحقیقات دادگاه لاهه درباره جنایات اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
واکنش تند نتانیاهو به آغاز تحقیقات دادگاه لاهه درباره "جنایات اسرائیل"

وی افزود: "در همین امر است که مداخله جامعه جهانی ضروری است و نه در زمینه حقوق بین الملل که به دلایل سیاسی برای تضعیف اسرائیل مورد سوء استفاده قرار می گیرد، دولت یهود حق خود را حفظ می کند تا از شهروندان خود در برابر هرگونه تهدید محافظت کند."

ریولین در تاریخ 16 مارس تور اروپا را آغاز کرد، روز سه شنبه به برلین سفر کرد و پنجشنبه به پاریس رفت. دفتر وی اعلام کرد که در این سفر رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل آویو کهوی،وی را همراهی می کند. ریولین قبل از پرواز از فرودگاه تل آویو گفت که قصد دارد با رهبران سه کشور اروپایی سوء استفاده از دادگاه کیفری بین المللی "علیه سربازان و شهروندان اسرائیلی را به بحث بگذارد.

دادستانی کیفری بین المللی در اوایل ماه مارس از آغاز تحقیقات در مورد اوضاع فلسطین خبر داد. به گفته دادستان فاتو بنسودا، این مربوط به "جرایمی است که تحت صلاحیت این دادگته قرار دارند و از 13 ژوئن 2014 انجام شده اند". در ماه مه سال 2018، فلسطین با ارسال درخواست تجدید نظر به دادستانی دادگاه بین المللی کیفری خواستار چنین تحقیقاتی شد. در دسامبر سال 2019 ، دادستانی یک مطالعه مقدماتی را در مورد وضعیت به پایان رساند و نتیجه گرفت که تمام معیارهای اساسنامه رم را برای آغاز تحقیقات کامل در مورد اقدامات اسرائیل مطابقت دارد.

در فوریه 2021 ، دادگاه دادگاه کیفری بین المللی به این نتیجه رسید که صلاحیت قضایی این پرونده به مناطقی که از سال 1967 توسط اسرائیل اشغال شده است، یعنی نوار غزه و کرانه غربی رود اردن، از جمله قدس شرقی گسترش می یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала