02:37 15 آوریل 2021
جهان
دریافت لینک کوتاه
0 02

زن ۴۳ ساله ای، در اسپانیا پس از واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا در اثر خونریزی مغزی درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دیاریو سور چاپ اسپانیا، خبر از درگذشت معلمی در اسپانیا پس از واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا در اثر خونریزی مغزی داد.

پزشکان، مقامات محلی و سازمان داروی اروپا (EMA)، را در مورد این حادثه آگاه کردند.

گفته می شود این زن ۴۳ ساله به عنوان معلم در شهر ماربلا، بخشی از جامعه خودمختار اندلس در جنوب اسپانیا کار می کرده است.

وی در تاریخ ۳ مارس با واکسن آسترازنکا واکسینه شد و چند ساعت بعد با سردرد و بی حالی به اورژانس بیمارستان کویرون رفت، متخصصان علائم وی را با عوارض جانبی معمول دارو مرتبط دانسته اند.

به گفته این روزنامه، پس از گدشت ۱۰ روز این زن به بیمارستان دوباره بازگشت، زیرا وضعیت وی بهبود نیافته بود.

اولین توموگرافی کامپیوتری هیچ مشکل جدی را نشان نداد؛ روز بعد، این آزمایش تکرار شد و خونریزی گسترده ای یافت، که پزشکان سعی کردند آن را با جراحی برطرف کنند.در حین عمل، بیمار ادم مغزی تشخیص داده شد. او روز دوشنبه درگذشت.

مقررات ارسال کامنتبحث و مناظره
کامنت از طریق اسپوتنیککامنت از طریق فیسبوک