برکناری وزیر بهداشت اسلواکی بدلیل موضعش درباره اسپوتنیک وی

© AP Photo / Frantisek Ivanبرکناری وزیر بهداشت اسلواکی بدلیل موضعش درباره اسپوتنیک وی
برکناری وزیر بهداشت اسلواکی بدلیل موضعش درباره اسپوتنیک وی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
اشتراک
سرپرست وزارت بهداشت اسلواکی به دلیل موضعی که در برابر واکسن اسپوتنیک وی داشت، برکنار شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرپرست وزارت بهداشت اسلواکی، مارک کرایچی، به دلیل موضع خود در خرید واکسن روسی اسپوتنیک وی برکنار شد. پرتال Noviny گزارش نخست وزیر کشور، ایگور ماتوویچ را در این مورد منتشر کرد.

وی توضیح داد که دولت کشور به دلیل شرایط فعلی نزدیک به فروپاشی بود. " از آنجا که خرید اسپوتنیک وی دلیل اصلی برای تقاضای استعفای وزیر بهداشت از طرف شرکای ائتلاف ما بود، به نظر من، این استعفا فقط پس از استفاده از شروع استفاده از واکسن روسی در اسلواکی باید انجام شود ."

به گفته ماتوویچ، کرایچی بیشترین عملکرد را در سال گذشته داشته است. نخست وزیر تقاضا برای استعفای وزیر بهداشت را پوچ، غیرانسانی و غیراخلاقی خواند. او خاطرنشان كرد كه كرايچي در درون ائتلاف حاكم به يک "قرباني اختلاف" تبديل شده است.

در 6 مارس، نخست وزیر اسلواکی به درخواست های عدم پذیرش واکسن روسی پاسخ داد. سیاستمدار گفت که او دارو را پس نمی دهد. ماتوویچ تأکید کرد که پس از خرید دارو، انتقادات زیادی به وی وارد شد، اما هنگامی که مسکو پیشنهاد بازگشت بدون جریمه دسته دارو را داد، منتقدان سکوت کردند. وی همچنین افزود كه از نجات مردم خود با كمک یک واكسن با كیفیت بالا فقط به این دلیل كه در روسیه تولید شده است امتناع نخواهد كرد.

تأمین واکسن روسی منجر به اختلافات جدی سیاسی در این کشور شده است. ایوان کورچوک، وزیر امور خارجه اسلواکی، نخست وزیر را که شخصاً برای دریافت اولین بخش دارو در فرودگاه حاضر شد را مورد انتقاد قرار داد. رئیس جمهور کشور زوزانا چاپوتووا همچنین علیه استفاده از واکسن اسپوتنیک وی صحبت کرد. سپس به ماتوویچ اولتیماتوم داده شد: یا ادامه همکاری ائتلاف، یا استعفای وزیر بهداشت که اجازه استفاده از اسپوتنیک وی را صادر کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала