به کاروان لجستیک نظامیان آمریکا در عراق حمله شد

© AP Photoکاروان نظامی آمریکایی
کاروان نظامی آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2021
اشتراک
منابع عراقی از هدف قرار گرفتن سومین کاروان نظامی لجستیک نظامیان آمریکایی در مرکز عراق خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال خبری «صابرین نیوز»، پنجشنبه شب (11 مارس)، گزارش داده شد که این کاروان در نزدیکی شهر «الحلّه»، مرکز استان بابل عراق هدف قرار گرفته است. برخی منابع می‌گویند این کاروان با بمب کنار جاده‌ای هدف قرار گرفته شده است.

دو کاروان نظامی لجستیکی دیگر آمریکا نیز در استان‌های المثنی (جنوب) و الانبار (غرب) هدف حمله قرار گرفته بودند. هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

بر اساس مصوبه پارلمان عراق در دی ماه ۹۸ که دو روز بعد از به شهادت رسیدن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی به تصویب نمایندگان عراق رسید، حضور نظامیان آمریکایی و غیرآمریکایی در این کشور غیرقانونی است وباید هرچه سریعتر خاک عراق را ترک کنند.

​بسیاری از گروه‌های عراقی بر اساس این مصوبه، نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور را اشغالگر می‌دانند و بر خروج فوری این نیروها از خاک کشورشان تاکید دارند. این گروه‌ها بارها از دولت خواسته‌اند تصمیم پارلمان را اجرایی کند با این حال مذاکرات بین بغداد و واشنگتن جهت کاهش و در نهایت خروج نظامیان آمریکایی به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала