در محل مرگ فلوید یک نفر در تیراندازی کشته شد

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر در محل مرگ فلوید یک نفر در تیراندازی کشته شد
در محل مرگ فلوید یک نفر در تیراندازی کشته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2021
اشتراک
یک نفر در تیراندازی در محل مرگ فلوید، آمریکایی آفریقایی تبار کشته شد.

به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان به نقل از پلیس گزارش داد، یک نفر در تیراندازی در یک تقاطع در مینیاپولیس که جورج فلوید، آمریکایی آفریقایی تبار در بازداشت پلیس درگذشت، کشته شد.

جان الدر سخنگوی پلیس گفت: "مقتول و مظنون درگیری لفظی پیدا کردند و مظنون قربانی را هدف گلوله قرار داد."

به گفته وی، پس از تیراندازی مقتول به بیمارستان محلی منتقل شد و سپس در آنجا درگذشت. الدر خاطرنشان کرد که هنوز تیرانداز بازداشت نشده است، هویت وی مشخص نشده است.

از اواخر ماه مه سال 2020، پس از مرگ جورج فلوید، آمریکایی آفریقایی تبار در مینیاپولیس، موجی از اعتراضات و شورش ها علیه خشونت پلیس و نژادپرستی در بسیاری از شهرهای بزرگ ایالات متحده و سپس در چندین کشور جهان را فرا گرفته است. در ویدئوهایی  که در اینترنت ظاهر شد وی را که توسط پلیس بازداشت شده بود نشان می‌دهد در حالی که که در آن پلیس به او دستبند زده، او را بر زمین پرت کرده، سه نفر ازآنها بر روی او می‌افتادند و یکی از آنها با زانو روی گردن او قرار گرفت. فلوید در این ویدئو چندین بار می گوید که نمی تواند نفس بکشد، سپس آرام می شود. یک افسر پلیس به قتل، سه نفر دیگر به همدستی در قتل متهم شد. پس از مرگ فلوید، جنبش Black Lives Matter شدت گرفت، که مخالف خشونت علیه سیاه پوستان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала