برنامه هایی که بیشترین جمع آوری و اشتراک گذاری اطلاعات کاربران را دارند

© East News / Isopixبرنامه هایی که بیشترین جمع آوری و اشتراک گذاری اطلاعات کاربران را دارند
برنامه هایی که بیشترین جمع آوری و اشتراک گذاری اطلاعات کاربران را دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
اشتراک
چه برنامه‌هایی اطلاعات کاربران را بیش از همه جمع آوری کرده و با اشخاص ثالث به اشتراک می‌گذارند؟

به گزارش اسپوتنیک، اینستاگرام بیش از سایر برنامه ها داده های کاربر را به اشخاص ثالث منتقل می کند. این نتیجه گیری است که توسط شرکت امنیت سایبری pCloud به دست آمده است.

اشاره شده است که برنامه ها به دلایل مختلف داده های کاربر را جمع آوری می کنند: یکی از آنها تلاش برای رفع خطاها و بهبود کار آنها است. علاوه بر این، از این اطلاعات برای ارائه تبلیغات در سیستم عامل ها استفاده می شود. این کار با انتقال داده ها به اشخاص ثالث انجام می شود. این مطالعه نشان داد که بیش از نیمی از برنامه ها این کار را انجام می دهند. اشخاص ثالث ممکن است با شرکتی که برنامه را منتشر می کند در ارتباط باشند، یا ممکن است برای دسترسی به داده ها صرفاً هزینه پرداخت کنند. همانطور که توضیح داده شد ، برنامه ها می توانند نه تنها اطلاعات شخصی، بلکه تاریخچه جستجو را نیز جمع آوری و مبادله کنند.

خطر فیسبوک برای 50 میلیون کاربر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2018
خطر فیسبوک برای 50 میلیون کاربر

کارشناسان نتیجه گرفتند که اینستاگرام 79 درصد از داده های کاربر، از جمله سابقه مرور و اطلاعات شخصی و همچنین اطلاعات خرید را به اشتراک می گذارد.

ایوان دیمیتروف، متخصص بازاریابی دیجیتال به فوربس توضیح داد که برنامه ها بعضی اوقات برای کمک به آنها در ارائه خدمات خود نیاز به اشتراک گذاری داده های خاص با اشخاص ثالث دارند. با این حال، همانطور که وی تأکید کرد، تعداد دلهره آور برنامه ها این کار را به نفع خودشان انجام می دهند، نه برای نفع کاربران.

این مطالعه می گوید: "جای تعجب نیست که شما در قسمت خانه برنامه خود اینقدر محتوای تبلیغ شده داشته باشید."

علاوه بر این، کارشناسان گفتند که با داشتن یک میلیارد کاربر در ماه، این واقعیت که اینستاگرام مرکز این همه انتقال داده کاربران ناآگاه است، نگران کننده است.

بعدی در لیست pCloud فیس بوک است که 57 درصد از داده ها را منتقل می کند. گفته می شود که بستر یوتیوب 42 درصد از داده ها را به اشتراک می گذارد - برای اطلاع از انواع تبلیغاتی که کاربران قبل و هنگام تماشای یک فیلم مشاهده می کنند، استفاده می شود.

دیمیتروف گفت: "غول هایی مانند اینستاگرام و فیس بوک به جای توجه به حفظ حریم خصوصی کاربران خود ، به دنبال جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات در مورد کاربران هستند."

همانطور که در pCloud توضیح داده شده است، حدود 80 درصد برنامه ها از اطلاعات کاربر برای تبلیغ محصولات در داخل و خارج از برنامه استفاده می کنند.

این شرکت همچنین برنامه هایی را برجسته کرده است که حداقل داده ها را جمع آوری می کنند یا هیچ داده ای را جمع آوری نمی کنند مانند Skype ، Microsoft Teams ، Clubhouse ، Netflix ، Signal و Telegram.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала