دانشمندان احتمال ابتلای مجدد به کووید 19 را ارزیابی کردند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان احتمال ابتلای مجدد به کووید 19 را ارزیابی کردند
دانشمندان احتمال ابتلای مجدد به کووید 19 را ارزیابی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
اشتراک
ایمونولوژیست احتمال عفونت مجدد ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، یک ایمونولوژیست اسرائیلی، رئیس بخش کلینیک Hadassah Ar Ha-Tsofim، پروفسور یعقوب برکون گفت:

تحقیقات علمی و عملکرد بالینی نشان می دهد که در میان بیمارانی که واکسینه شده اند، احتمال عفونت مجدد با کووید بسیار کم است و با گذشت زمان ویروس ضعیف می شود و بیماری به شکل بسیار ملایم تری پیش می رود.

وی افزود: "از آنجا که کل اپیدمی یک سال طول می کشد، شواهد علمی خوبی وجود دارد که نشان می دهد، در اصل مصونیت حدوداً یک سال به خوبی ادامه دارد. مطالعات آزمایشگاهی که اخیراً منتشر شده است، 8 مولفه پاسخ ایمنی را آزمایش کرده و نشان داده است که 7 مورد از آنها به طور متوسط ​​8 ماه پس از عفونت باقی می مانند. مصونیت ما کاملا طولانی است، حداقل 8 ماه یا شاید ما در مورد سالها صحبت می کنیم. "

برکون گفت، تجربه انباشته کار با ویروس کرونا به محققان این امکان را می دهد که درصد عفونت مجدد در بین بیمارانی که واکسینه شده اند با گذشت زمان کاهش نمی یابد و در حدود 0.01٪ است. این نتیجه گیری به ویژه توسط محققانی انجام شد که تجربه قطر، کشوری با جمعیت اندک و میزان عفونت بالا در اولین موج های همه گیر را مطالعه کردند.

وی توضیح داد: "حدود 1 نفر از هزار نفر بار دیگر در طول سال آلوده شد. یک کار علمی دیگر جالبتر بود. آنها کسانی را که دارای آنتی بادی بودند که برای آنها تشخیص داده شده بود، بردند. آنها بررسی کردند که این افراد چه مدت از نظر آلودگی مصونیت دارند - بركون گفت: "این مقدار به طور متوسط ​​یک از هزار مورد آلودگی است. سپس آنها بررسی كردند كه آیا ایمنی با گذشت زمان از بین می رود یا خیر. تقریباً همین درصد از افراد در این دوره دوباره آلوده می شوند، یعنی ایمنی از بین نمی رود."

چنین ایمنی پایدار و طولانی مدت به دانشمندان از آتلانتا (ایالات متحده آمریکا) اجازه داد تا یک مدل اپیدمیولوژیک بسازند، بر اساس آن می توان نتیجه گرفت که با گذشت زمان، کووید همان رفتار مانند سایر ویروس های کرونا را دارد. نتایج در Science منتشر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала