لاوروف: حل و فصل موضوع برجام تا حد زیادی به آمریکا بستگی دارد

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: حل و فصل برجام تا حد زیادی به آمریکا بستگی دارد
لاوروف: حل و فصل  برجام تا حد زیادی به آمریکا بستگی دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که حل و فصل اوضاع برجام تا حد زیادی به آمریکا بستگی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: سیگنال های آمریکا برای تهران در مورد تصمیم به بازگشت به توافق هسته ای می تواند اوضاع برجام را از بن بست خارج کند.

سرگئی لاوروف در مصاحبه با مجله "روسکایا میسل" گفت: دریچه فرصت ها برای نجات توافق هسته ای ایران هنوز بسته نشده است. اجرای کامل و مستمر توافقات سال 2015 از سوی تمام طرفینی که آنرا تهیه و امضا کردند، شرط لازم برای این امر است. برای رسیدن به این هدف (نجات برجام) با تمام شرکای توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در ارتباط و همکاری نزدیک هستیم.

به گفته لاوروف، روسیه در راستای یافتن راه حل های ممکن برای احیای برجام، در تماس دائم با شرکای اروپایی است، ولی خیلی چیزها به آمریکا بستگی دارد.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: نکته اصلی موضع دولت جو بایدن در مورد "توافق هسته ای" است. از نظر ما، اقدامات واشنگتن در قالب سیگنالی برای تهران که حاکی از جدیت آمریکا برای بازگشت به برجام باشد، می تواند به خارج کردن اوضاع حول ایران و برنامه هسته ای این کشور از بن بست کمک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала