لاهه تحقیق درباره جنایات ادعایی اسرائیل در فلسطین را آغاز کرد

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر امروز دیوان لاهه لغو تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران را بررسی می کند
امروز دیوان لاهه لغو تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران را بررسی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2021
اشتراک
دیوان کیفری بین المللی تحقیق در مورد جنایات ادعایی اسرائیل را در سرزمین های فلسطین آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیوان کیفری بین المللی تحقیق در مورد جنایات ادعایی اسرائیل را در سرزمین های فلسطین آغاز کرد. این تصمیم در اسرائیل به شدت مورد انتقاد است.

تایمز اسرائیل گزارش داد، فاتو بنسودا، دادستان ارشد دادگاه بین المللی کیفری  روز چهارشنبه اعلام کرد که تحقیقات در مورد جنایات ادعایی توسط اسرائیلی ها در سرزمین های فلسطین آغاز شده است.

وی در بیانیه ای گفت: "تحقیقات شامل جرائمی در صلاحیت دیوان می شود که ادعا می شد از 13 ژوئن 2014 واقع شده اند. "

او قول داد که این کار بی طرفانه، مستقل و عینی باشد.

فلسطینی ها - حماس که نوار غزه را کنترل می کند و فتح که کرانه باختری را کنترل می کند - از تصمیم بنسودا استقبال کردند. اما در اسرائیل مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

بخصوص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل وی را "مظهر نفاق و یهودستیزی" خواند.

نتانیاهو گفت: "دادگاهی که برای جلوگیری از تکرار جنایات نازی ها علیه قوم یهود ایجاد شده است، اکنون علیه دولت قوم یهود موضع گرفته است. البته او یک کلمه علیه ایران، سوریه و دیگر دیکتاتورهایی که مرتکب جنایات واقعی جنگی می‌شوند، نمی‌گوید."

رئیس جمهور اسرائیل، رووین ریولین این تصمیم را محکوم کرد.

ریولین گفت: "ما به سربازان ، فرزندان و دختران خود ، ذات مردم خود که نسل به نسل از کشور خود محافظت می کنند، مانند یک دیوار محافظ از همه کسانی که قصد آسیب رساندن به ما دارند، افتخار می کنیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала