گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد خواستار اعمال تحریم بر بن سلمان شد

© AP Photo / Virginia Mayoگزارشگر ویژه سازمان ملل متحد خواستار اعمال تحریم بر بن سلمان شد
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد خواستار اعمال تحریم بر بن سلمان شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
اشتراک
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد از آمریکا می خواهد تا مجازات هایی را علیه ولیعهد عربستان سعودی در ارتباط با كشته شدن خاشقجی اعمال كند.

به گزارش اسپوتنیک، یک سال پیش جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی پس از ورود به ساختمان سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد، بعداً مشخص شد که این روزنامه نگار در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.

کاخ سفید: راه‌های موثرتری از اعمال تحریم علیه بن سلمان داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
کاخ سفید: راه‌های موثرتری از اعمال تحریم علیه بن سلمان داریم

آگنس کالامار گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اعدام های غیرقضایی گفت که وی از ایالات متحده خواسته که محمد بن سلمان را به دلیل دست داشتن در قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار تحریم کند.

وی گفت: یکی دیگر از دلسردی ها، که شاید مهمترین آنها باشد، این است که تاکنون دولت ایالات متحده اقداماتی را بر اساس ارتباط و مسئولیت شناسایی شده شاهزاده محمد بن سلمان اعلام نکرده است.

کالامار در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد گزارش ایالات متحده در مورد تحقیقات در مورد قتل خاشقجی اظهار داشت: از نظر من، این مشکلات بزرگی ایجاد می کند، اگر خطری در پذیرفتن مسئولیت شخصی وجود ندارد، پس در عین حال اعلام کنید که هیچ کاری نخواهیم کرد و لطفاً طوری ادامه دهید که گویی چیزی اعلام نکرده ایم.

کالامار در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد گزارش ایالات متحده در مورد تحقیقات گفت: این برای ایالات متحده بسیار خطرناک است ... و من از ایالات متحده می خواهم که مطابق با تحقیقات عمومی خود عمل کند و شاهزاده محمد بن سلمان را تحریم به قتل خاشقجی کند.

خاشقجی در اکتبر ۲۰۱۸ در استانبول در کنسولگری عربستان سعودی کشته شد.

در ابتدا، مقامات سعودی ناپدید شدن وی را در ساختمان دیپلماتیک انکار می کردند، اما مدتی پس از ظهور فیلم های صوتی و تصویری، آنها مجبور شدند اعتراف کنند که خاشقجی "در نتیجه نزاع با مقامات کنسولی" کشته شده است؛ پلیس ترکیه هرگز نتوانسته است جسد وی را پیدا کند.

رسانه های عربی نسخه هایی ارائه می دهند که دستور ترور خاشقجی، که اقدامات مقامات سعودی را مورد انتقاد قرار می داد، می توانسته به حکم محمد بن سلمان ولیعهد سلطنت در پادشاهی عربستان داده شود.

با این حال، وزارت خارجه عربستان گفت که ولیعهد هیچ ارتباطی با این جنایت ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала