کره شمالی مظنون به غنی سازی اورانیوم شد

© Photo / 2018 DigitalGlobe, Inc/38 Northکره شمالی مظنون به غنی سازی اورانیوم شد
کره شمالی مظنون به غنی سازی اورانیوم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
اشتراک
بنابر گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی، سایت هسته ای کانگسون کره شمالی نشانه هایی از تولید اورانیوم غنی شده را نشان می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA)، در گزارش خود در مورد زمینه های مظنون شدن مقامات کره شمالی به غنی سازی اورانیوم اطلاع داد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
مذاکرات با اعضای توافق هسته‌ای و آمریکا ادامه دارد

گروسی تأیید کرد، که علائم مربوط به تولید اورانیوم شناسایی شده است. در مکان های دیگر که به عنوان محل مورد تأیید تبدیل شده اند، به ویژه در تاسیسات یونگبیون، علائم مشابهی وجود ندارد.

گروسی خاطرنشان كرد كه تعدادی از تأسیسات هسته ای كه قبلاً بسته شده بودند، هنوز عملیاتی نیستند.

در اواخر ماه فوریه، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داد که آژانس انرژی هسته ای و ایران به درک فنی نظارت بر تأسیسات هسته ای ایران رسیده اند.

وی گفت که این امر به ایجاد ثبات در وضعیت متزلزل و سازماندهی رایزنی های سیاسی بیشتر درباره فعالیت های هسته ای ایران کمک می کند.

در آگوست سال ۲۰۲۰، ایران موافقت کرد تا به ناظران آژانس انرژی هسته ای دسترسی به دو تأسیسات هسته ای سابق را که مشکوک می دانستند، بدهد.

پیش از این، تهران برای مدت شش ماه به نمایندگان آژانس اجازه بازدید از این دو تأسیسات را نداد و به مدت یک سال نیز از بحث معنادار در مورد مواد هسته ای احتمالی اعلام نشده و فعالیت هسته ای خودداری کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала