هند با موفقیت اولین پرتاب فضایی را در سال 2021 به پایان رساند

© Photo / ISROهند با موفقیت اولین پرتاب فضایی را در سال 2021 به پایان رساند
هند با موفقیت اولین پرتاب فضایی را در سال 2021 به پایان رساند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
اشتراک
سازمان فضایی هند از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره آمازون -1 به فضا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان پژوهش‌های فضایی هند روز یکشنبه با موفقیت 19 ماهواره از جمله آمازون -1 برزیل را به مدار زمین فرستاد. این گزارش توسط این سازمان در صفحه توئیتر گزارش شده است که خود به طور زنده پروسه پرتاب را پخش می کرد.

به گفته این سازمان، پرتاب پتابگر هند PSLV-C51 از ایستگاه فضایی واقع در مرکز فضایی ساتیش داوان واقع در جزیره سری هاری کوتا در سواحل جنوب شرقی هند انجام شد.

سازمان پژوهش‌های فضایی هند اعلام کرد: "PSLV-C51 با موفقیت از مرکز فضایی ساتیش داوان در سری هاری کوتا بلند شد. آمازون -1 با موفقیت از مرحله چهارم PSLV-C51 جدا شد و به مدار پرتاب شد."

ماهواره 637 کیلویی برزیلی آمازون - 11 یک ماهواره رصد زمین است. این اولین ماهواره برزیلی است که توسط یک موشک هندی به مدار زمین پرتاب می شود. ماهواره های دیگر شامل سه ماهواره تحقیقاتی ارائه شده توسط کنسرسیومی از موسسه‌های دانشگاهی هند، یك دستگاه مونتاژ شده تحت برنامه آموزش دانشمندان جوان، 14 ماهواره از NewSpace India Limited است كه ماهواره ها را توسط حامل‌های هند به مدار می فرستد.

همچنین قرار است یک پرتره حک شده از نخست وزیر نارندرا مودی و همچنین یک نسخه الکترونیکی از کتاب مقدس هند بهگود گیتا به مدار زمین پرتاب شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала