مخالفان پاشینیان شب دوم را در اطراف پارلمان ارمنستان گذراندند + ویدئو

© Sputnik / Asatur Yesayants /  مراجعه به بانک تصاویر مخالفان پاشینیان شب دوم را در اطراف پارلمان ارمنستان گذراندند + ویدئو
مخالفان پاشینیان شب دوم را در اطراف پارلمان ارمنستان گذراندند + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
اشتراک
مخالفان نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان شب دوم خود را در اردوگاه چادری برپا شده در اطراف ساختمان پارلمان در ایروان گذراندند.

به گزارش اسپوتنیک، حدود 30 نفر شب را در اردوگاه چادری گذراندند. آنها گفتند که شب با آرامش سپری شد ، آنها خود را با روش کردن آتش گرم کردند و اکنون در حال تمیز کردن محل هستند. افراد همفکر صبحانه برایشان آوردند. مخالفان برگزاری تجمع دیگری را در این مکان در بعد از ظهر امروز اعلام کردند.

ورودی های این اردوگاه توسط پلیس مسدود شده و مأموران انتظامی در امتداد نرده های مستقر گردیده اند.

پاشینیان روز چهارشنبه اظهار داشت موشک های روسی "اسکندر" تحویل داده شده به ایروان خراب هستند و  این موشک های مورد استفاده نیروهای مسلح ارمنستان در قره باغ منفجر نشده یا فقط 10٪ منفجر شده اند اما دیرتر معلوم شد این موشک ها در درگیری قره باغ  به کار برده نشده اند. این ادعا خشم ارتشیان ارمنی  و مخالفان پاشینیان را برانگیخت و آنها گفتند که رئیس کابینه وزیران ارمنستان  در تلاش است تا شکست های خود را توجیه کند و پس از آن، یک بحران سیاسی جدید در ارمنستان آغاز شد. به پیشنهاد پاشینیان، آرمن سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان، تیران خاچاطوریان، معاون اول رئیس ستاد کل را برکنار کرد که به گفته رسانه ها سخنان نخست وزیر در مورد موشک های اسکندر را به سخره گرفته بود . روز بعد ، ستاد کل ارتش  ارمنستان خواستار استعفای خود پاشینیان شد. نخست وزیر این اقدام را تلاش برای کودتا دانست و از هواداران خواست تا به خیابان ها بیایند و خودش در جلوی راهپیمایی آنها حرکت می کرد.

مخالفان نیز به خیابان ها آمدند ، موانع خیابانی برپا کردند و در اطراف پارلمان اردو زدند. هر از چند گاهی درگیری هایی بین طرفداران پاشینیان و مخالفان او رخ می داد.

نخست وزیر مخالفان را به گفتگو فراخواند و پیشنهاد برگزاری احتمال انتخابات زودرس پارلمانی را مطرح کرد  اما سپس این ایده را کنار گذاشت. نمایندگان مخالفان اظهار داشتند که حال و هوای مذاکره با مقامات ارمنستان را ندارند و تا زمان استعفا پاشینیان در اردوگاه نزدیک دیوارهای پارلمان باقی خواهند ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала