آمریکا بمب افکن های استراتژیک به نروژ اعزام کرد

© REUTERS / Staff Sgt. Steve Thurow/U.S. Air Forceآمریکا بمب افکن های استراتژیک به نروژ اعزام کرد
آمریکا بمب افکن های استراتژیک به نروژ اعزام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2021
اشتراک
بمب افکن های B-1B Lancer نیروی هوایی ایالات متحده از اسکادران ۷ از پایگاه نیروی هوایی دایس در تگزاس "به عنوان بخشی از یک مأموریت آموزشی طولانی مدت برنامه ریزی شده" و پروازها در اروپا روز دوشنبه وارد پایگاه نیروی هوایی نروژ ارلاند در ترویندلاگ شدند.

در بیانیه فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا و آفریقا آمده است، که بمب افکن های استراتژیک آمریکایی B-1B Lancer برای انجام تمرینات مشترک در اروپا ابتدا وارد نروژ شدند.

در صورت شروع جنگ روسیه ناتو را می تواند دو نصف کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
در صورت شروع جنگ روسیه ناتو را می تواند دو نصف کند

پیش از این در رسانه های آنلاین اروپایی اطلاعاتی منتشر شده بود که طبق آن نیروی هوایی ایالات متحده قصد دارد چهار بمب افکن استراتژیک B-1B Lancer را در ماه فوریه به نروژ منتقل کند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: مسكو قصد اسلو برای استقرار بمب افكن های استراتژیک آمریکایی در پایگاه هوایی خود در نزدیكی تروندهایم را گامی دیگر در جهت افزایش فعالیت های نظامی در منطقه می داند.

در این بیانیه سخنان ژنرال جفری هاریگیان فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده اروپا و آفریقا ذکر شده است: من مشتاقانه منتظر نشان دادن توانایی خود در انجام عملیات از این مکان جدید و انجام ماموریت در یک محیط جدید هستم؛ تمرینات با متحدین مان مانند نروژ به ما این امکان را می دهد تا توانایی بازدارندگی و دفاعی خود را داشته باشیم و همچنین ثبات منطقه ای را تقویت کنیم.

خاطرنشان می شود که مطابق با الزامات مقامات ایالات متحده، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ر رابطه با پاندمی کووید-۱۹، کلیه کارمندان پس از رسیدن به حالت "محدودیت تردد" وارد می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала