پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات دفاعی «آیدکس» ابوظبی + فیلم

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات دفاعی «آیدکس» ابوظبی
پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات دفاعی «آیدکس» ابوظبی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
اشتراک
نیروهای مسلح امارات در اولین روز نمایشگاه ۱۹ قرارداد به ارزش حدود یک و نیم میلیارد دلار با شرکت‌های داخلی و خارجی منعقد کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه‌های اماراتی روز 22 فوریه (دوشنبه) کشور امارات و عربستان با عقد قراردادهایی با شرکت‌های سازنده تجهیزات نظامی، بیشترین سهم معاملات انجام شده در اولین روز برگزاری این نمایشگاه را به خود اختصاص دادند.

 نیروهای مسلح امارات در اولین روز این نمایشگاه ۱۹ قرارداد به ارزش حدود یک و نیم میلیارد دلار با شرکت‌های داخلی و خارجی شرکت کننده در نمایشگاه دفاعی ابوظبی منعقد کرد. قرارداد خرید تسلیحات  هفت شرکت خارجی را شامل می‌شود.

سخنگوی نمایشگاه آیدکس ابوظبی، برجسته‌ترین قراردادهای منعقد شده توسط نیروهای مسلح امارات را شامل خرید ۱۲ فروند هواپیمای «بدر B۲۵۰ » به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون درهم، خرید مهمات و سلاح به ارزش ۶۸۹ میلیون درهم و خرید خودرو و ماشین آلات نظامی به ارزش بیش از ۲۳۰ میلیون درهم ذکر کرد.

مقایسه قیمت خانه در ایران با عربستان و ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
مقایسه قیمت خانه در ایران با عربستان و ترکیه

شرکت صنایع نظامی عربستان و شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» سازنده تجهیزات نظامی نیز در روز شروع نمایشگاه آیدکس ابوظبی توافق‌نامه راهبردی با هدف تقویت توانایی‌های دفاعی عربستان امضا کرد.

در بیانیه مشترک آمده است که دو شرکت تایید کردند که یک توافق‌نامه استراتژیک برای ایجاد یک پروژه مشترک به منظور همکاری دوجانبه در زمینه تقویت دفاعی و امنیتی عربستان و پشتیبانی از قابلیت‌های صنعتی آن برای دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی در چارچوب چشم‌انداز ۲۰۳۰ را امضا کردند.

به موجب این قرارداد شرکت صنایع نظامی عربستان ۵۱ درصد سهام پروژه جدید و شرکت آمریکایی لاکهید مارتین ۴۹ درصد آن را به دست می‌آورد.

نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات دفاعی ابوظبی (آیدکس) از روز 21 فوریه (یکشنبه) با حضور محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهی نیروهای مسلح امارات در مرکز نمایشگاه‌های ابوظبی (أدنیک) آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه که به مدت پنج روز ادامه می‌یابد، شرکت یک هزار و ۱۱۲ شرکت از ۵۹ کشور جهان آخرین دستاوردها، تولیدات و تخصص‌های مختلف نظامی خود در زمینه دفاع زمینی، دریایی و هوایی را در مساحت ۱۳۳ هزار متر مربع در ۳۸ غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от فرسان الإمارات (@forsan.uae)

مقدونیه شمالی، جمهوری آذربایجان، لوکزامبورگ و پرتغال از جمله کشورهایی هستند که برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. مقامات امارات از بیش از ۷۷ وزیر دفاع و ۷۹ شخصیت مهم نظامی از جمله روسای ستاد نیروهای مسلح و فرماندهان دریایی از ۸۲ کشور جهان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала