وزیرخارجه چین: پکن بدنبال بهبود روابط با واشنگتن است

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر وزبرخارجه چین: پکن بدنبال بهبود روابط با واشنگتن است
وزبرخارجه چین: پکن بدنبال بهبود روابط با واشنگتن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه چین طی سخنانی اعلام کرد که این کشور خواستار اصلاح رابطه پکن و واشنگتن است.

به گزارش اسپوتنیک، وانگ ئی، وزیر امور خارجه چین، امروز دوشنبه، اظهار داشت که روابط چین و آمریکا با مسائل جدی مواجه شده، و مقصر این روند اقدامات و سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق آمریکا بوده است.

بایدن: چین بهای رفتارش در قبال حقوق بشر را پرداخت می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
بایدن: چین بهای رفتارش در قبال حقوق بشر را پرداخت می کند

وزیر امور خارجه چین گفت: روابط چین و آمریکا در چند سال اخیر از مسیر درست منحرف و با پیچیده ترین وضعیت از زمان برقراری روابط دیپلماتیک مواجه شده است. اصلی ترین دلیل این روند این بود که دولت پیشین آمریکا (دولت دونالد ترامپ) بر اساس نیازها و مطالبات سیاسی خود، روند توسعه و سیاست چین را نادرست ارزیابی و تحریف کرد و به همین بهانه هم اقدامات گوناگونی برای مهار و اعمال فشار بر آمریکا اتخاذ کرد.

وی ادامه داد: پکن و واشنگتن می‌توانند در صورت اصلاح رابطه آسیب دیده خود، درباره مسائلی چون تغییرات اقلیمی و همه گیری کرونا، با یکدیگر همکاری کنند.

وزیر امور خارجه چین افزود: چین آماده گشودن باب مذاکرات سازنده با آمریکا آن هم در شرایطی است که طی چهار سال گذشته، رابطه دو کشور به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

رئیس دیپلملسی چین از واشنگتن خواست با احترام به منافع پکن، از مخدوش کردن چهره حزب کمونیست چین دست بردارد و مداخله در امور داخلی این کشور و تحریک جدایی طلبان تایوانی را متوقف کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала