سفر برنامه ریزی نشده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای به تهران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر سفر برنامه ریزی نشده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای به تهران
سفر برنامه ریزی نشده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای به تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2021
اشتراک
رافائل گروسی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای امروز شنبه برای دیدار با مقامات ایران در مورد موضوع ادامه بازرسی های آژانس که طرف ایرانی قصد دارد آنها را محدود کند ، سفر برنامه ریزی نشده ای به تهران خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، بعد از اینکه تهران در 23 فوریه قصد خود را برای محدود کردن فعالیتهای بازرسی آژانس ، به آژانس بین المللی انرژی هسته ای اطلاع داد ، نیاز به یک بازدید فوری وجود داشت. ایران توضیح داد که اگر طرفهای توافق هسته ای برجام مطالبات ایران را اجرای کنند ، این اقدام قابل برگشت است و به منزله انصراف از همکاری با آژانس انرژی هسته ای بین المللی و همچنین لغو کلیه بازرسی ها نیست و  تماس ها با آژانس در مورد مسائل مربوط منع گسترش سلاح های هسته ای ادامه خواهند یافت .

آژانس اتمی: ایران سانتریفیوژهای بیشتری در نظنز نصب می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
آژانس اتمی: ایران سانتریفیوژهای بیشتری در نظنز نصب می کند

محدودیت در فعالیت های بازرسی آژانس بین المللی انرژی هسته ای به معنای تعلیق پروتکل الحاقی توسط تهران است که  بدون آن بازرسان آژانس انرژی هسته ای از انجام بازرسی های غافلگیرانه از مکان های اعلام نشده از سوی ایران در رابطه با برنامه هسته ای این کشور که در مورد آنها سوالاتی وجود داشته باشد،  محروم خواهند شد. ایران تهدید می کند که موقتاً چنین بازرسی هایی را محدود می کند در حالی که بقیه بازرسی ها ادامه خواهد داشت.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در توییتی نوشت: "فردا به تهران سفر خواهم کرد تا دیداری با مقامات ارشد ایرانی به منظور پیدا کردن راه‌حل دوجانبه قابل‌قبول سازگار با قوانین ایران داشته باشم تا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتواند به فعالیت‌های راستی‌آزمایی ضروری در ایران ادامه دهد. امیدوارم موفق شوم. این به نفع همه است".

پیشتر ند پرایس سخنگوی  وزارت خارجه آمریکا گفته بود واشنگتن  از ایران می خواهد از هر گونه اقدامی در جهت محدودسازی کار بازرسان آژانس بین المللی اتمی خودداری نماید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала