ماکرون خواستار گفتگو با روسیه و ایجاد ساختار جدیدی از امنیت شد

© REUTERS / Eva Plevierماکرون خواستار گفتگو با روسیه و ایجاد ساختار جدیدی از امنیت شد
ماکرون خواستار گفتگو با روسیه و ایجاد ساختار جدیدی از امنیت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه در نشست امنیتی مونیخ ۲۰۲۱ اعلام کرد که ما نیازمند گفت و گو با روسیه برای تحقق صلح هستیم.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست امنیتی مونیخ ۲۰۲۱ گفت: ما نیازمند گفت و گو با روسیه برای تحقق صلح هستیم.

انتقاد مکرون از سیاست خارجی بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2021
انتقاد مکرون از سیاست خارجی بریتانیا

مکرون ادامه داد: ما باید ساختار مشترک امنیتی را با هم بازسازی کنیم. وی تأکید کرد: ساختار امنیت مشترک باید شامل گفتگو با روسیه و طلبکارانه باشد، اما شرط لازم صلح در اروپا است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه افزود: آمریکا علاقه مند به تغییر رویکرد از اروپا به اقیانوس آرام در رقابت با چین است و اتحادیه اروپا باید بر امور دفاعی خود تمرکز بیشتری داشته باشد. اروپا و  اتحادیه اروپا اعضای کلیدی باید بخشی از راه حل برای امنیت خود باشند. وقتی حرف از معماری اعتماد و امنیت می شود وقتی با روسیه و چین درباره موشک بالستیک مذاکره می شود باید ما هم بخشی از این مذاکره باشیم . وقتی از امنیت مرزهایمان می گوییم عادیترین چیز این است که آمریکا مداخله کمتری داشته باشد . وقتی ما بیش از حد به آمریکا وابسته باشیم در شرایطی قرار می گیریم که نمی توانیم به اندازه کافی از مرزهایمان حفاظت کنیم و ما در ۲۰۱۳ این مساله را بصورت دوفاکتو در سوریه تجربه کردیم.

مکرون گفت: ایران تهدید مشترک برای کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و این مساله مهمی است. وی اضافه کرد: باید به کمک شریکانمان به راه حلی مناسب در خصوص پرونده هسته‌ای ایران دست پیدا کنیم.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه سخنان خود افزود: باید به راه حل های اساسی و ریشه ای در خصوص ساحل آفریقا و سوریه و ناگورنو قره باغ رسید.

رئیس جمهور فرانسه به ضروت همکاری اروپا و امریکا در عرصه های امنیتی و زیست محیطی پرداخت و سپس با طرح موضوع ضرورت تمرکز بر آفریقا از دروازه کمک های کرونایی گفت: باید برای کمک به کشورهای فقیر در تامین دوزهای واکسن کرونا کمک کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала