چهار اولویت برای کشورهای جهان از نگاه دبیرکل سازمان ملل

© AP Photo / Seth Wenigچهار اولویت برای کشورهای جهان از نگاه دبیرکل سازمان ملل
چهار اولویت برای کشورهای جهان از نگاه دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2021
اشتراک
دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس امنیتی مونیخ، چهار اولویت را برای کشورهای جهان نام برد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل خواستار تدوین یک برنامه واکسیناسیون جهانی، به صفر رساندن تولید گازهای گلخانه ای تا سال 2050، کاهش تنش های ژئوپلیتیک و تقویت دیپلماسی شد. وی همچنین گفت، بشریت به همبستگی و همکاری بین المللی نیاز دارد.

دبیر کل سازمان آنتونیو گوترش  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2020
گوترش : کشورها برای مقابله با کروناویروس هماهنگ عمل کنند

دبیر کل سازمان ملل افزود: واکسن ها باید در همه جا در دسترس همگان باشد. برابری در زمینه واکسن برای نجات جان مردم و نجات اقتصاد ضروری است.

وی گفت: كشورها باید دوزهای اضافی خود را به اشتراك بگذارند و 6.8 میلیارد دلار نیز باید برای طرح COVAX تأمین شود. گوترش ادامه داد: ما همچنین باید حداقل ظرفیت تولید جهانی خود را از طریق مبادله مجوز و انتقال فناوری افزایش دهیم.

وی تأكید كرد، من معتقدم كه G20 برای ایجاد یک گروه كاری اضطراری برای تهیه چنین برنامه واكسینه جهانی از موقعیت خوبی برخوردار است.

به گفته دبیرکل، چنین طرحی می تواند کشورها، شرکت ها، سازمان های بین المللی و موسسات مالی با اختیارات لازم، تخصص علمی، تولید و ظرفیت های مالی را گرد هم آورد.

 آنتونیو گوترش همچنین گفت: تا اواسط قرن، به صفر رساندن تولید گازهای گلخانه ای در جو ضروری است.

دبیر کل سازمان ملل همچمین خواستار کاهش تنش های ژئوپلیتیکی و تقویت "دیپلماسی برای صلح" شد.

او بار دیگر جهان را نسبت به وضعیتی که دو غول اقتصادی جهان (ایالات متحده و چین) که کره زمین را به دو قسمت مخالف تقسیم می کنند هشدار داد. هر کدام دارای پول مسلط، قوانین تجاری و مالی خاص خود و همچنین اینترنت و هوش مصنوعی خاص خود هستند.

وی همچنین درخواست آتش بس جهانی در درگیری های مسلحانه را تکرار کرد. دبیرکل سازمان ملل بر لزوم تقویت چند جانبه گرایی، همبستگی و همکاری های بین المللی اشاره کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала