دانشمندان نشانه‌های عجیب کووید را توضیح دادند

CC BY 2.0 / NIAID-RML / Novel Coronavirus SARS-CoV-2دانشمندان نشانه‌های عجیب کووید را توضیح دادند
دانشمندان نشانه‌های عجیب کووید را توضیح دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
اشتراک
دانشمندان آمریکایی عوارض عجیب ناشی از کووید - 19 را توضیح دادند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان پزشکی آمریكایی  برای اولین بار دلایل درد مفاصل و عضلات را در بعضی از بیماران مبتلا به کووید  - 19 را اثبات كردند و این موارد را با استفاده از تصاویر رادیولوژیكی نشان دادند. نتایج این مطالعه در مجله Skeletal Radiology منتشر شده است.

بسیاری از بیماران مبتلا به کووید - 19 از دردهای مفصلی و عضلانی شکایت دارند و برخی از آنها عوارض جدی تری مانند آرتریت روماتوئید، میوزیت خودایمنی یا التهاب ناحیه انگشتان پا، معروف به انگشتان استخوانرنج می‌برند.

محققان دانشگاه نورث وسترن به همراه پزشکان از شبکه کلینیک های پزشکی شمال غربی، یک مطالعه گذشته نگر را روی بیماران بستری در بیمارستان یادبود نورث وسترن شیکاگو بین ماه مه 2020 و دسامبر سال 2020 انجام دادند که در طول یا بعد از کووید - 19 به عوارض عجیبی دچار شدند که آنها را ناچار از مراجعه به یک روماتولوژیست یا متخصص پوست می‌کرد.

نویسندگان این بیماران را با استفاده از مجموعه ای از روش های رادیولوژیک - CT ، MRI، سونوگرافی - مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که علائم اسکلتی- عضلانی پس از کووید - 19 اغلب با واکنش خود ایمنی بدن همراه است.

یکی از نویسندگان این مطالعه و دانشیار رادیولوژی اسکلتی عضلانی در دانشکده پزشکی گفت: "ما متوجه شدیم که ویروس کرونا ویروس بدن را مجبور به حمله به خود می کند، که می تواند منجر به مشکلات روماتیسم شود که به درمان طولانی مدت نیاز دارد."

نویسندگان معتقدند در این موارد برای تشخیص دقیق تر، استفاده از روش های تصویربرداری مدرن ضروری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала