تاکنون حدود 30 میلیون نفر در اتحادیه اروپا واکسینه شده‌اند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر تاکنون حدود 30 میلیون نفر در اتحادیه اروپا ا واکسینه شده‌اند
تاکنون حدود 30 میلیون نفر در اتحادیه اروپا ا واکسینه شده‌اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
اشتراک
اتحادیه اروپا 33 میلیون دوز واکسن کرونا ویروس دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل گفت، اتحادیه اروپا در حال حاضر حدود 33 میلیون دوز واکسن ویروس کرونا دریافت کرده است.

وی گفت: "واکسیناسیون در حال پیشرفت است، تاکنون حدود 33 میلیون دوز تحویل داده شده است، 22 میلیون نفر حداقل یک دوز دریافت کرده اند، هفت میلیون نفر دو دوز دریافت کرده اند."

فون در لاین افزود که اتحادیه اروپا قصد دارد سرعت واکسیناسیون را به تدریج تسریع کند. فون در لاین توضیح داد: "ما در هفته ها و ماه های آینده واکسیناسیون ها را تسریع خواهیم کرد، تولید سه واکسن مصوب همچنان ادامه خواهد یافت و واکسن های بیشتری نیز به زودی در دسترس خواهد بود."

در حال حاضر، سه واکسن در بازار اتحادیه اروپا مجاز است: Pfizer / BioNTech خرید تا 600 میلیون دوز، مدرنا  160 میلیون دوز و آسترازنکا تا 400 میلیون دوز.

علاوه بر این ، اتحادیه اروپا با Johnson & Johnson، Sanofi-GSK، CureVac قراردادهای تهیه واکسن به اتحادیه اروپا منعقد کرده است. تا به امروز، Sanofi-GSK و CureVac هنوز درخواستی برای دریافت مجوز به داروهای خود در بازار اتحادیه اروپا ارسال نکرده اند ، J&J روز سه شنبه درخواست مجوز کرد CureVac، به نوبه خود در 12 فوریه درخواست یک روش معاینه تدریجی را ارائه داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала