مجوز استفاده گسترده از واکسن روسی کرونا در ازبکستان صادر شد

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر مجوز استفاده گسترده از واکسن روسی کرونا در ازبکستان صادر شد
مجوز استفاده گسترده از واکسن روسی  کرونا در ازبکستان صادر شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
اشتراک
کمیسیون ویژه جمهوری ازبکستان برای مبارزه با ویروس کرونا امروز چهارشنبه اطلاع داد مقامات این کشور واکسن روسی اسپوتنیک وی را برای استفاده گسترده تأیید کرده اند و اقداماتی برای خرید یک میلیون دوز از این واکسن در حال انجام است.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: "واکسن اسپوتنیک وی که توسط مرکز علمی روسی گامالیا ساخته شده است ، برای استفاده گسترده در ازبکستان تأیید شده است."

نتایج فاز سوم آزمایشات بالینی واکسن اسپوتنیک وی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
داده نمایی
نتایج فاز سوم آزمایشات بالینی واکسن "اسپوتنیک وی" +داده نمایی

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) نیز تایید کرده است که واکسن اسپوتنیک وی در ازبکستان مجوز دریافت کرده و کریل دمیتریوف رئیس این صندوق اعلام نمود استفاده از اسپوتنیک وی  در 28 کشور تأیید شده که نماد موفقیت چشمگیر علم روسیه و سهم قابل توجه آن در نجات میلیون ها انسان است. تأمین واکسن به ازبکستان گام مهمی برای پیشگیری از ویروس کرونا در کشور خواهد بود.

پیش از این ، اداره مبارزه با بیماری های واگیر بهداشت عمومی جمهوری ازبکستان اطلاع داده بود  که در نظر است واکسیناسیون علیه کووید 19 در ازبکستان در نیمه اول مارس آغاز  شود.

استفاده از واکسن اسپوتنیک وی  تا به حال در روسیه ، بلاروس ، آرژانتین ، بولیوی ، صربستان ، الجزایر ، فلسطین ، ونزوئلا ، پاراگوئه ، ترکمنستان ، مجارستان ، امارات متحده عربی ، ایران ، جمهوری گینه ، تونس ، ارمنستان ، مکزیک ، نیکاراگوئه ، جمهوری صرب های بوسنی و هرزگوین، لبنان ، میانمار ، پاکستان ، مغولستان ، بحرین ، مونته نگرو ، سنت وینسنت و گرنادین ها و قزاقستان تائید شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала