متخصصی درباره عوارض کرونای انگلیسی در کودکان صحبت کرد

© REUTERS / Aly Songمتخصصی درباره عوارض کرونای انگلیسی در کودکان صحبت کرد
متخصصی درباره عوارض کرونای انگلیسی در کودکان صحبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2021
اشتراک
معاون كار علمی موسسه تحقیقات مركزی اپیدمیولوژی روسپوتربنادزور اظهار داشت: عوارضی که ممکن است در کودکان پس از ابتلا به جهش ویروس کرونا انگلیسی ایجاد شود، برای سایر گونه ها معمول است.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر گورلوف معاون كار علمی موسسه تحقیقات مركزی اپیدمیولوژی روسپوتربنادزور و عضو مسئول آكادمی علوم روسیه، گفت: این عوارض برای سایر جهش ها معمول است، كودكان می توانند به سندرم چند متغیره سیستمیک مبتلا شوند.

عارضه جدید دیگری در میان مبتلایان به نوع شدید کرونا ظاهر شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
عارضه جدید دیگری در میان مبتلایان به نوع شدید کرونا ظاهر شد

وی گفت: خوشبختانه، گونه انگلیسی در روسیه در حال حاضر گسترش نیافته است. در عین حال، مواردی که به گونه انگلیسی نسبت داده می شود نیز از ویژگی های موجود در گردش سنتی است.

گورلوف توضیح داد، که این یک سندرم چند التهابی سیستمیک است، یک عارضه شدید که در آن دو یا چند سیستم بدن تحت تأثیر قرار می گیرند.

این متخصص خاطرنشان کرد: این سندرم معمولاً دو یا سه هفته پس از ابتلا به عفونت کرونا ویروس در کودکانی که از ابتدای بیماری تحت درمان ضد ویروسی قرار نگرفته اند ایجاد می شود.

وی افزود: این بیماری بسیار دشوار است و نیاز به بستری کردن بیمار در بخش مراقبت های ویژه دارد.

پیش از این رادیو اسلواکی به نقل از النا پروکوپوا پزشک متخصص اطفال، گزارش داده بود که ویروس کرونای انگلیسی خطر خاصی برای کودکان، نوجوانان و جوانان زیر ۲۱ سال دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала