بیل گیتس بزرگترین دشواری بشریت را نام برد

© AP Photo / Samuel Habtabبیل گیتس بزرگترین دشواری بشریت را نام برد
بیل گیتس بزرگترین دشواری بشریت را نام برد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2021
اشتراک
بنیانگذار مایکروسافت بزرگترین چالش برای بشریت را تغییرات آب و هوایی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت معتقد است که بزرگترین چالش برای بشریت دستیابی به بی طرفی آب و هوا تا سال 2050 است. وی توضیح داد که درباره مرحله ای صحبت می کند که در آن مردم افزایش حجم گازهای گلخانه ای را متوقف و از تأثیر منفی بر آب و هوا جلوگیری کنند.

بیل گیتس دو رخداد وحشتناک تر از پاندمی را نام برد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2021
بیل گیتس دو رخداد وحشتناک تر از پاندمی را نام برد

گیتس خاطرنشان کرد که انتشار گازهای گلخانه ای با انرژی حاصل از احتراق ذغال سنگ، نفت و گاز ارتباط دارد. وی پیشنهاد داد که در آینده، انرژی هسته ای باید به یک منبع دائمی انرژی تبدیل شود زیرا انرژی خورشیدی و بادی قادر به انجام این عملکرد به طور مداوم نیستند.

وی ادامه داد: یا به یک معجزه نیاز داریم تا باتری هایی 20 برابر ارزان تر تولید کنیم تا بتواند انرژی فصلی را ذخیره کند که در این حالت بدون آفتاب و باد چندین هفته فرصت خواهیم داشت ... یا به 25 درصد انرژی اضافی نیاز دارید که بدون توجه به آب و هوا در دسترس باشند. وی افزود که شکافت هسته ای و همجوشی هسته ای تنها مواردی هستند که می توانند در این مقیاس کار کنند.

پیش از این ، بنیانگذار مایکروسافت گفته بود که قصد دارد در مدت پنج سال حدود دو میلیارد دلار در مبارزه با تغییرات آب و هوا سرمایه گذاری کند. گیتس اطمینان دارد که می توان از طریق فن آوری های نوآورانه از بروز فاجعه آب و هوایی جلوگیری کرد، بنابراین او قصد دارد به استارت آپ ها و پروژه های دیگری که راه حل هایی برای مقابله با تغییرات اقلیمی ارائه می دهند پول بدهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала